کرمانشاه

استاندار تاکید کرد: هر دانش آموز کرمانشاهی باید مهارتی را متناسب با استعدادهایش بیاموزد

بهمن امیری مقدم گفت: آموزش و پرورش استان باید بستری را فراهم کند که هر دانش آموز کرمانشاهی حداقل یک مهارت کاربردی را متناسب با استعدادهایش بیاموزد تا در صورت نیاز بتواند در آینده وارد بازار کار شود‌.

 

به گزارش پایگاه خبری ماد، استاندار کرمانشاه در نشست شورای آموزش و پرورش استان که با حضور مدیران دستگاه های مختلف برگزار شد؛ با تاکید بر حضور باشکوه و فعال همه اقشار مردم در روز قدس عنوان کرد: دانش آموزان به عنوان آینده‌سازان این مملکت هر ساله حضوری پررنگ در آیین روز قدس و حمایت از ملت مظلوم فلسطین داشته‌اند و بی گمان امسال نیز با حضور گسترده خویش، زینت بخش این روز مبارک خواهند بود.

 

وی در ادامه سخنانش به آسیب های ناشی از تعطیلی مدارس در دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: متاسفانه کرونا یک اخلال در نظام تحصیلی کشور ایجاد کرد و موجب لطمه به روند تحصیلی دانش آموزان شد که باید این لطمات جبران شود.

 

امیری مقدم در دنباله سخنانش عنوان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یک نقشه راه برای ایجاد یک جهش و تحول در این حوزه بر اساس آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی است و همه سازمان‌ها و دستگاه‌های ذی ربط باید بر اساس تکالیف محوله در راستای تحقق اهداف این سند تلاش کنند.

 

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش در ایران اسلامی با اتکا بر آموزه‌های گسترده و بسیار غنی تمدن بزرگ ایرانی و اسلامی، قادر به طرح ریزی یک نظام آموزش و پرورش موفق است و هیچ نیازی به دنباله روی از سندهای آموزشی غربی ندارد.

 

استاندار کرمانشاه خانواده را یک نهاد بسیار مهم در علوم آموزی دانست و گفت: دانش آموز بعد از مدرسه، در اختیار خانواده است و مشارکت آن‌ها نقشی تعیین کننده‌ای در تحقق اهداف سند تحول دارد.

 

وی بر ضرورت تقویت فرهنگ مطالبه گری در میان دانش آموزان تاکید کرد و گفت: تقویت مطالبه‌گری منطقی در نسل جدید، بسترساز پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف است.

 

امیری مقدم همچنین بر معرفی شایسته جایگاه تاریخی و فرهنگی کرمانشاه به دانش آموزان تاکید کرد و گفت: کرمانشاه از دیرباز مرکز و کانون فرهنگ، توسعه و پیشرفت منطقه غرب کشور بوده است و باید با این پیشینه زیبا به نسل جدید معرفی شود تا با شوق بیشتری در آینده برای توسعه آن تلاش کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت مهارت آموزی به دانش آموزان تاکید کرد و گفت: مدارس باید از همان ابتد از طریق خانواده‌‌ها از استعدادهای دانش آموزان با خبر شوند و براساس آن برای مهارت آموزی برنامه ریزی کنند.

 

مدیر ارشد استان خاطرنشان کرد: این مهارت آموزی باید به شکلی کاربردی و بر اساس نیازهای آینده باشد.

 

وی گفت: آموزش و پرورش برای پیشبرد برنامه هر دانش آموز یک مهارت، از ظرفیت مجموعه‌هایی مانند اتاق اصناف، ورزش و جوانان، فنی و حرفه‌ای، سازمان صمت و دانشگاه صنعت استفاده کند.

 

امیری مقدم تاکید کرد: این مهارت آموزی تضمینی برای آینده شغلی دانش آموزان و برخورداری از یک آینده بهتر است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا