خودرو

راه‌اندازی فروشگاه و نمایشگاه توزیع قطعات یدكی در عراق

در راستای سیاست دولت سیزدهم در زمینه ارتقای كیفیت خدمات پس از فروش و حضور پررنگ تر در بازار كشورهای همسایه، مجموعه سایپا یدك بازارگاه قطعات یدكی راه اندازی كرد و قرار است فروشگاه و نمایشگاه توزیع قطعات یدكی محصولات سایپا در كشور عراق ایجاد شود، در این میان دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی و اتاق بازرگانی ایران و عراق اعلام آمادگی كردند كه از سیاست های جدید سایپا حمایت همه جانبه داشته باشند.

مادنیوز؛هادی موید – محمد خزائی؛ دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی در بازدید از بازارچه قطعات یدکی سایپایدک، گفت: اتاق بازرگانی بین المللی این آمادگی را دارد كه از گروه خودروسازی سایپا در راستای توسعه بازارهای صادارتی حمایت كند.

او با اشاره به بازارگاه قطعات خودرو توسط سایپایدک، تصریح كرد: ایجاد بازارگاه سایپایدک؛ اقدام قابل توجه و موثری در زمینه توسعه بازرگانی قطعات یدکی است لذا می توان این امر را به عنوان یک مدل جهانی بازاریابی و کسب و کار در اتاق بازرگانی بین المللی پاریس ثبت جهانی كرد.

دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی افزود: توجه به قواعد و مقررات بین‌المللی، یکی از موارد مهم در تجارت جهانی است و از آنجا كه بازارگاه قطعات سایپایدك چنین مشخصه ای دارد می توان به خوبی از آن بهره گرفت.

همچنین در نشست مشترك عضو هیات مدیره سایپایدك با رییس كمیسیون تجارت اتاق بازرگانی ایران و عراق سید محمد هاشمی فرد؛ رئیس کمیسیون تجارت و بازرگانی اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با استقبال از رویكرد سایپایدك در توسعه بازارهای صادراتی و با اشاره به اهمیت بازار عراق برای توسعه صادرات، گفت: اگر گروه خودروسازی سایپا در ارایه خدمات پس از فروش محصولات خود در بازار عراق گام های بلند و محكمی بردارد می توان پیش بینی كرد كه محصولات این مجموعه بیش از گذشته مورد استقبال مردم عراق قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به حضور رقبای خارجی در بازار عراق گفت: برای اینكه گروه خودروسازی سایپا در بازار عراق حضور فعالانه داشته باشد، توصیه می كنم كه از هم اكنون برنامه 5 ساله با هدف توسعه صادرات تنظیم و تدوین شود.

او با بیان اینكه فعالیت برندهای مطرح در بازار عراق رو به گسترش است و قطعا سایپا در ادامه حضور در این بازار با رقبای جدی مواجه خواهد شد، افزود: ارایه خدمات پس از فروش مناسب یكی از نكات بسیار مهم برای حضور در بازار عراق است، اگر در این خصوص برنامه جامعی تدوین شود، گروه خودروسازی سایپا می تواند از سایر برندها پیشی بگیرد.

جبران كمبود نقدینگی با بازارچه قطعات یدکی

علی مرادی؛ عضو هیات مدیره سایپایدک نیز با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت اتاق بازرگانی در جهت توسعه صادرات قطعات یدکی، گفت: راه اندازی بازارگاه یک مدل جدید در کسب و کارهای مرتبط با خدمات پس از فروش است که با استفاده از این مدل توانستیم تا حدی کمبود نقدینگی صنعت برای ذینفعان را جبران کنیم.

مرادی گفت: در نظر داریم مدل یاد شده را در بازارهای صادراتی اجرا کنیم و در این راستا از حضور سرمایه گذاران و تجربیات اتاق بازرگانی استقبال می‌کنیم.

عضو هیات مدیره سایپایدك با بیان اینكه استفاده از ظرفیت‌ اتاق بازرگانی ایران و عراق با هدف ساماندهی و بازتعریف صادرات خدمات پس از فروش محصولات سایپا متناسب با برنامه‌های توسعه‌ای سایپا به عراق ضرروت دارد، گفت: برای رسیدن به این هدف، راه‌اندازی تعمیرگاه مركزی در عراق در دستور كار قرار گرفته است؛ همچنین راه‌اندازی فروشگاه و نمایشگاه توزیع قطعات یدكی در عراق می‌تواند به پیش‌برد اهداف سایپایدك كمك كند.

همچنین علی کریمی؛ معاون صادرات سایپا با اشاره‌ به اهمیت خدمات پس از فروش در موفقیت خودروسازها، گفت: با وجود محدودیت های بین‌المللی،  گروه خودروسازی سایپا سهم بالایی در صادرات خودرو داشته و برای بقا در بازارهای صادراتی، ضرورت دارد خدمات پس از فروش بیش از پیش تقویت شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا