فرهنگ و هنرکرمانشاه

اجرای ۱۶ تئاتر خیابانی با موضوع قرآنی در کرمانشاه

  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه از اجرای ۱۶ تئاتر خیابانی ویژه هفته‌های قرآن و عترت استان خبر داد و گفت: برگزاری تئاتر خیابانی با موضوعات قرآنی نقش بسزایی با ذات فعالیت‌های فرهنگی و دخیل کردن هنرمندان این عرصه در زمینه قرآنی دارد.         

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری ماد؛ علی صفدری، در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به افتتاح نمایشگاه آثار قرآنی هفته قرآن و عترت در کرمانشاه، اظهار کرد: یکی از اهداف برگزاری هفته قرآن و عترت شناسایی و معرفی استعداد‌ها و دستاورد‌های قرآنی همچنین توانمندسازی و شبکه‌سازی فعالان قرآن و عترت برای ایجاد ارتباط و تعامل هدفمند بین نهاد‌ها و دستگاه‌های قرآنی و فرهنگی است.

 

وی افزود: از دیگر اهدافی که در مسیر برگزاری هفته‌های قرآن و عترت پیگیری می‌شود، شناسایی استعداد‌های بالقوه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه به‌منظور ترویج و تبلیغ آموزه‌های قرآن و عترت است.

 

صفدری با بیان اینکه خلق و تولید آثار ماندگار و ارائه مفاهیم و معارف قرآن و اهل‌بیت(ع) در قالب هنر از دیگر اهداف برپایی هفته‌های قرآن و عترت است، گفت: برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های هنری و آموزشی با محوریت قرآن و عترت، برگزاری محافل و کرسی‌های تلاوت قرآن‌کریم، برپایی نمایشگاه آثار فرهنگی و هنری مرتبط با حوزه قرآن و عترت بخشی از برنامه‌های هفته و قرآن و عترت است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه به برخی از برنامه‌های اجرایی هفته‌های قرآن و عترت کرمانشاه اشاره کرد و افزود: برپایی کرسی‌های تلاوت و نشست‌های تخصصی قرآنی، تجلیل از خانواده شهدا و اجرای تئاتر خیابانی با موضوعات قرآنی بخشی از برنامه‌های اجرایی این هفته در کرمانشاه است.

 

وی از اجرای ۱۶ تئاتر خیابانی در کرمانشاه و شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: یکی از اهداف برگزاری تئاتر خیابانی با موضوعات قرآن و عترت تاثیرگذاری بیشتر و ارتباط با ذات فعالیت‌های فرهنگی و هنری و دخیل کردن هنرمندان در زمینه‌های قرآنی است. 

 

صفدری گفت :تا کنون دو نمایش موفق به دریافت مجوزهای لازم جهت اجرا شده اند ،نمایش شب بارانی از اسلام آباد غرب که اجراهای شهرستان های غرب استان را انجام میدهد و به داستان مردی مسیحی پرداخته که جهت درمان  بیماری فرزندش به ایران آمده اما پزشگان او را جواب کرده و مرد به اجبار شبی را در جمکران به سر برده و در آنجا دعایی می‌کند و فرزندش شفا پیدا میکند مرد مجاور جمکران شده و به خدمت میپردازد و مسلمان می شود . این نمایش با مجوز شورای نظارت به نویسندگی پژمان شاهوردی و کارگردانی قباد دارابی در شهرستان های اسلام آباد دالاهو و گیلانغرب اجرا خواهد داشت . نمایش عصر خون  به نویسندگی و کارگردانی هومن روحتافی

 

روایتی است بین نمایش و نقالی در رابطه با معرفی ترورهای تاریخی تاریخ اسلام از علی ابن ابیطالب تا دوره معاصر و شهدای ترور شده هسته ای این نمایش با نام ترور آفتاب که در قالب روایتهای کوتاه به شرح ماجراهای پشت پرده این ترور ها و سود افراد به ظاهر طرفدار ولی منافق میپردازد این نمایش پیشتر با نام ترور آفتاب در جشنواره بین المللی تیاتر فجر  در ایام پس از شهادت شهید فخری زاده اجرا گردید بود . نمایش فوق در چندمسجد و نمایشگاه قرآن و عترت و مراسمات قرآنی و زندان اجرا شده است و به زودی در شب های قدر و روز قدس نیز اجرا داشته باشد.

 

همچنین نمایش آتشی از درون در حال آماده سازی جهت اجرا در نماز عید فطر است که در چهار روایت به مقاومت مردم ایران در دوره های تاریخی مختلف و کشفیات علمی در مسیر این مقاومت (مقاومت دانش بنیان ) مطابق فرموده مقام معظم رهبری میپردازد .

 

این نمایش ها به همت دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب هفته های قرآنی اجرا می شوند و در پایان به اجرای برنامه‌های متنوع این هفته در استان اشاره و اظهار کرد: اختتامیه هفته‌های قرآن و عترت کرمانشاه پس از ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا