گردشگری

همدان 2018 فصل نوینی برای صنعت گردشگری

ماد استاندار همدان در گفتگو با پایگاه خبری تیتر برتر درباره رویداد همدان 2018 گفت: استان همدان شایستگی بسیاری در صنعت گردشگری دارد؛ به همین دلیل و با توجه به ظرفیت‌ها، توانایی ها، آثار تاریخی، امکانات و موقعیت جغرافیایی و اقلیمی، گردشگری به عنوان محور اصلی توسعه استان معرفی شده است.
وی افزود: در راستای این رویکرد، توجه به زیرساخت های لازم مانند راه های دسترسی، راه آهن، فرودگاه و امکانات اسکان گردشگران بخصوص ساخت هتل مورد توجه قرار گرفت و امروز همدان به لحاظ راه های دسترسی، از امکانات جاده ای مناسب، ریلی و فرودگاهی برخوردار است.

استاندار همدان، تصریح کرد: برای معرفی هر چه بهتر استان، برندسازی و همکاری های بین المللی با نهادهای گردشگری در دستور کار قرار گرفت و عناوینی برای شهرهای استان کسب شد.

نیکبخت بیان کرد: عنوان شهر جهانی سفال برای شهر لالجین، شهر مبل و منبت برای ملایر، نشان جغرافیایی مبل و منبت برای تویسرکان و پایتخت گردشگری آسیا برای همدان و پذیرش میزبانی unwto در سال 2018 از مهمترین اقدامات استان برای معرفی همدان به جهانیان است.

وی اضافه کرد: امیدواریم همدان با این روند، با شایستگی به جهانیان معرفی شده و با قرار گرفتن در مقصد گردشگری، استان میزبان گردشگران بسیاری از نقاط مختلف جهان باشد.

استاندار همدان، اظهار داشت: همدان با دارا بودن 1800 اثر از دوره های مختلف تاریخی، از قبل از اسلام تا دوران معاصر، آرامگاه های پیامبران، امامزادگان، علما و نوابغ علم و دانش مانند بوعلی سینا، آب و هوای زیبا و چهار فصل، غار شگفت انگیز علیصدر به عنوان بزرگترین غار آبی قابل قایقرانی جهان، شهر جهانی سفال و شهر و نشان جغرافیایی مبل و منبت و صنایع دستی بسیار و مردمانی خونگرم و مهمان نواز آماده میزبانی از رویداد همدان 2018 است.

نیکبخت در پایان اظهار امیدواری کرد که سفر به همدان با خاطراتی خوش برای همه گردشگران، بویژه میهمانان عزیز رویدادهای بین المللی 2018 همراه باشد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا