کرمانشاه

تلاش برای تحقق شعارهای سال در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

اعضای هیات رییسه دانشگاه در نشستی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ، به تشریح اقدامات در زمینه شعار سال و نیز خدمات نوروزی ارائه نمودند.

 

به گزارش پایگاه خبری ماد، دکتر محمدی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت :در نظام جمهوری اسلامی علما و بزرگان نظام همیشه دید بلندی داشته اند و حضرت آقا رهنمودهای ویژه ای در خصوص دانشگاهیان، علم و علم آموزی و همچنین شرکت های دانش بنیان دارند و این نشان می دهد که نظام جمهوری اسلامی چقدر دقیق و به درستی این هدف را نشانه رفته است.

 

در خصوص شعار سال نیز هم در بحث دانش بنیان و هم اشتغال زایی واقعیت امر این است که راه نجات اقتصاد کشور از این مسیر است.

 

متاسفانه بسیاری از کارخانه های استان تنها با ۵۰ درصد ظرفیت در حال فعالیت هستند و علت اصلی این است که تولیدات آنان دانش بنیان نیست.

 

اگر تولیدات دانش بنیان باشد، هزینه های تولید کاهش می یابد و کیفیت تولیدات روز به روز افزایش خواهد یافت.

 

بنابراین حضرت آقا به درستی نشانه گذاری کردند و اگر تولیدی دانش بنیان باشد رو به پیشرفت خواهد بود ، نه پس رفت و هیچگاه به سمت تعطیل شدن پیش نخواهد رفت بلکه به سمت شکوفایی و نوآوری می رود و حتی می تواند بازار جهانی را به دست بگیرد.

 

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در فناوری بعد از دانشگاه های تهران و شهید بهشتی رتبه سوم را در چند سال پی در پی به خود اختصاص داده است.

 

۶۹ واحد فناور و ۱۴ شرکت دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی فعالیت کرده و ۵۰ محصول در حیطه علوم پزشکی از جمله دارو و تجهیزات پزشکی را وارد باز کرده ایم.

 

چندین دارو در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید می شود که تا سه سال پیش از خارج از کشور وارد می شد و در حال حاضر دانشگاه این داروها را برای کل کشور تولید می کند.

 

دانشگاه علوم پزشکی در سال گذشته در حیطه اشتغال زایی به عنوان دستگاه برتر در بین ادارات استان معرفی شد.

 

در ایام نوروز همکاران ما ۲۴ ساعته به مردم خدمت ارائه دادند، در فوریت ها ی پزشکی میانگین حضور بر بالین مصدوم و بیمار ۱۰ دقیقه بوده است و بیش از ۳۰۰۰ ماموریت جاده ای انجام داده اند.

 

 در بیمارستانها و بخش بهداشت نیز حدود ۱۰۰ هزار نفر خدمات دریافت کرده اند و تعداد ۳۷۰۰ عمل جراحی در این ایام انجام شده و متخصصان ما در این مدت فعال بودند و ما حتی بیماران اعزامی از استانهای کردستان،ایلام و لرستان را نیز پوشش داده ایم .

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا