اجتماعیکرمانشاه

طرح‌های پژوهشی دانش‌بنیان در کرمانشاه حمایت ویژه می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه با اشاره به نامگذاری امسال به نام «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نورآوری استان کرمانشاه در راستای تحقق شعار سال از طرح‌های پژوهشی دانش بنیان به صورت ویژه حمایت می‌کند.

 

به گزارش پایگاه خبری ماد، علی مهرتاش» روز یکشنبه در دیدار با مدیر مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری استان کرمانشاه، افزود: با جهت دهی صحیح به منابع، مسیر انجام طرح های پژوهشی کاربردی و توسعه ای را برای تولید دانش فنی مورد نیاز تولید کالا و خدمات تسهیل خواهیم کرد.

 

وی بر لزوم تهیه، تدوین و بازنگری سند آمایش علم و فناوری استان بر اساس نیازها، تخصص ها و مزیت های استان و با رویکرد استقرار نظام نوآوری تأکید کرد و گفت: با توانمندسازی شرکت های دانش بنیان می توان اجرای طرح های پژوهشی را نیز با حمایت دستگاه های اجرایی به نخبگان واگذار کرد.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه در ادامه گفت: با تقویت ارتباط صنعت، دانشگاه و جامعه و با محوریت شرکت های دانش بنیان می توانیم طرح های پژوهشی را متناسب با نیاز استان و با حمایت های ملی از طریق صندوق تخصصی نوآوری و شکوفایی و منابع استانی در مسیر رفع مشکلات و نیازهای استان هدایت کنیم به گونه ای که نتابج پژوهش های کاربردی تولید دانش مورد نیاز را نیز به همراه داشته و یا پاسخی به مسایل و مشکلات فراروی توسعه باشد. 

 

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه تصریح کرد: حرکت در مسیر تحقق شعار سال سبب ایجاد اشتغالزایی و رونق تولید و اقتصاد دانش محور می شود و بی شک باید زمینه حمایت از ایده های نوآورانه و خلاقانه در عرصه تولید و خدمات فراهم شود.

 

مهرتاش نظارت بر فعالیت‌های علمی، فناورانه و نوآورانه استان و تدوین برنامه‌های حمایتی برای توسعه و ارتقای مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری، مجتمع های نوآوری و شرکت‌های دانش‌بنیان در استان را خواستار شد و گفت: بر اساس اسناد مطالعاتی و آمایش سرزمینی باید هم افزایی مطلوب و مناسب برای تحقق اهداف و سیاست های استانی با محوریت شعار سال بین دستگاه های اجرایی در زمینه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآری فراهم شود و امسال یکی از شاخص های ارزیابی ادارات اقدامات انجام شده در راستای حمایت از طرح های فناور و دانش محور خواهد بود

وی تسهیل گری لازم برای انعقاد قراردادهای پژوهشی دانش بنیان را یادآور شد و گفت: در کارگروه می توان پروژه‌های پژوهشی را علاوه بر دانشگاه‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان دارای صلاحیت هم واگذار کرد که یقیناً به رقابت کیفی موثر منجربه می‌شود.

 

معاون استاندار کرمانشاه خاطر نشان ساخت: تجاری سازی ایده ها نیازمند منابع و حمایت است که برخی دستگاه های اجرایی می توانند با تخصیص بودجه های پژوهشی زمینه ورود نمونه اولیه کالاها و خدمات معرفی شده در حوزه مسوولیت کاری را برای شرکت های دانش بنیان فراهم کنند و به نوعی در این مسیر شتاب دهنده و تسهیلگر باشند. 

وی ادامه داد: امسال توان فعالیت تحقیق و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان باید بصورت روزافزون ارتقا یابد و در سند استقرار نظام نوآوری باید به این موضوع توجه شود.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا