خبر ویژهفرهنگ و هنرکرمانشاه

ستاد خدمات نوروزي زمينه نشاط و آرامش مردم را فراهم كند

استاندار كرمانشاه با بيان اينكه معرفي مطلوب ظرفيت هاي كرمانشاه در نوروز 1401 وظيفه اي همگاني است؛ گفت: اين ديار مهد تمدن، با پيشينه تاريخي و فرهنگي، قدمگاه شهدا، دروازه عتبات عاليات و داراي جاذبه گردشگري و طبيعي بي نظير و مردماني خونگرم، مهربان، مقاوم، مومن و داراي خصلت هاي نيك از تبارپاكي و اخلاص است و بايد به صورت ويژه معرفي شود. 

 

 

 

به گزارش پايگاه خبری تحلیلی ماد؛ «بهمن اميري مقدم» در جلسه ستاد هماهنگي خدمات سفرهاي نوروزي 1401 كه در سالن شهداي دولت استانداري برگزار شد؛ در آستانه نوروز هم­افزايي و همكاري موثر و مطلوب همه دستگاه هاي اجرايي عضو ستاد براي ارائه خدمات مطلوب در ايام نوروز بر اساس شرح وظايف مشخص لازم و ضروري است و بايد زمينه نشاط و آرامش مردم را در اين ايام فراهم كنيم.

وي افزود: اصحاب رسانه و فعالان عرصه اطلاع رساني امسال نقش مهمي بر عهده دارند و انتظار داريم با توليد محتواي مناسب و استفاده كارآمد از ظرفيت فضاي مجازي نسبت به معرفي كرمانشاه زيبا و داراي ظرفيت هاي متنوع و قابليت هاي ويژه اقدام كنند كه بي شك صدا و سيما بايد فعالانه در كنار رسانه ها وارد ميدان شود. 

اميري مقدم؛ سفرهاي نوروزي را بهترين فرصت براي معرفي زيبايي ها و مزيت هاي كرمانشاه برشمرد و گفت: در اين ايام مي توان پيشينه فرهنگي و تاريخي، سرزمين ايستادگي و مقاومت، جاذبه هاي گردشگري، آداب و رسوم محلي و بي بديل و حتي ظرفيت هاي سرمايه گذاري در استان را معرفي كرد و اميد است كرمانشاه در حد شأن و جايگاه خود معرفي شود نه صرفاً برنامه هايي كه خالي از محتواي مناسب است.

استاندار كرمانشاه گفت: توجه به اجراي برنامه هاي راهبردي خلاقانه و نوآورانه كه بتواند اين زيبايي ها را براي گردشگران برجسته تر نمايد بسيار مهم و الزامي است و دستگاه هاي اجرايي نيز بايد از ظرفيت شبكه هاي اطلاع رساني و پايگاه هاي خبري خود براي انتشار پيام هاي نوروزي استفاده كنند. 

وي ادامه داد: اجراي برنامه هاي نوروزي بايد مبتني بر فرهنگ مردم اين ديار و ارزش هاي والاي اخلاقي و اسلامي باشد و از ابزارهاي نوين اطلاع رساني در ستاد براي معرفي زيبايي هاي استان و ارائه خدمات بهتر به مسافرين و گردشگران نوروزي استفاده شود تا بتوانيم جاذبه هاي گردشگري و تاريخي را بيشتر معرفي كنيم.

مقام عالي استان با توجه به زمان كم باقيمانده به پايان سال خطاب به فرمانداران و شهرداران گفت: با نهايت تلاش و اهتمام ويژه برنامه هاي مربوط به زيباسازي شهرها را دنبال كنند و همه شهرستانها براي ارائه خدمات به مسافرين بايد آمادگي لازم را داشته باشد.

استاندار كرمانشاه وظايف كميته هاي ستاد سفر استان را بسيار مهم عنوان كرد و بيان داشت: اين كميته ها موظف هستند با تلاش شبانه روزي تمام خدمات مورد نياز براي مسافرين نوروزي را مهيا كنند و با همفكري و همكاري در همه برنامه هاي مربوط به سفر، حضور فعالانه و موثري داشته باشند.

نماينده عالي دولت در استان ادامه داد: ضرورت دارد برنامه هاي معرفي استان كرمانشاه طوري طراحي شوند كه براي مسافرين جذاب و همچنين تبيين كننده شرايط مناسب و جذابيت هاي ويژه استان در بحث گردشگري باشد.

وي از همه دستگاه هاي استان اعم از اجرايي، قضايي نيروهاي انتظامي خواست كه براي تعطيلات نوروزي و ارائه خدمات به مسافرين آمادگي كامل داشته باشند و از اصناف نيز خواست كه در اين ايام با راه اندازي گشت هاي ويژه در بازار حضور فعالانه داشته و مانع از هر گونه افزايش بي رويه قيمت ها در استان شوند.

اميري مقدم با اشاره به شرايط آب و هوايي و امكان بارندگي در تعطيلات نوروزي تاكيد كرد: دستگاه هاي ذيربط بايد تلاش كنند كه با توجه به شرايط آب و هوايي، اسكان مناسبي براي مسافرين نوروزي فراهم كنند و همچنين ميراث فرهنگي و اماكن نيز بر نحوة ارائه كيفيت خدمات در هتل ها و نحوة پاسخگويي كاركنان هتل ها با مسافرين نوروزي، نظارت كافي و جدي داشته باشند.

وي از عوامل ذيربط در استان خواست كه حداقل مهيا ساختن يك پارك در شهرها و يك مدرسه را براي اسكان مسافرين نوروزي پيش بيني كنند و در هر شهرستان ستاد خدمات ارائه سفر بايد فعال باشد.

استاندار كرمانشاه با توجه به وظايف دانشگاه علوم پزشكي براي ارائه خدمات درماني و پزشكي در ايام تعطيلات نوروزي تصريح كرد: ضرورت دارد كه در اين ايام بر چگونگي ارائه خدمات درماني و پزشكي از سوي عوامل ذيربط نظارت دقيق صورت گيرد و تجهيزات و امكانات درماني و دارويي بيمارستان ها بايد مجهز باشد.

وي از اداره كل پايانه نيز خواست كه نظارت كافي بر نماز خانه ها در جاده ها و همچنين پايانه ها داشته باشد و كل موضوعات مربوط به پايانه اعم از پذيرايي، فروش بليط، پاكيزگي و نظافت اتوبوس ها با نظارت خوبي پيگيري شود.

مقام عالي استان گفت: شهرداري ها علاوه بر زيباسازي شهرها وظيفه دارند كه اگر سيستم روشنايي در محله اي دچار مشكل شده حتماً از شركت برق بخواهند كه نسبت به رفع مشكل اقدام كند.

استاندار كرمانشاه تصريح كرد: ضرورت دارد كه پليس راه استان هماهنگي لازم را جهت راه اندازي گشت هاي ويژه براي بيمه خودروها در استان انجام دهد تا اگر خداي نكرده براي مسافري اتفاقي رخ داد در كمترين زمان ممكن به رفع مشكل اقدام شود و مسافرين زياد معطل نشوند.

وي در پايان سخنان خود با بيان اينكه همگي وظيفه داريم كرمانشاه را خوب و زيبا معرفي كنيم، گفت: كارها، اقدامات و برنامه هاي مربوط به ارائه خدمات به مسافرين نوروزي بايد طوري طراحي شوند كه منجر به ايجاد خاطره خوب براي مسافرين شود و اين مهم با تلاش و جديت تمام دستگاه هاي عضو اين ستاد امكان پذير خواهد بود.

همچنين در اين جلسه كميته خدمات بانكي نيز با پيشنهاد استاندار كرمانشاه تشكيل شد تا گشت هاي روزانه وضعيت خدمات دهي دستگاه هاي ATM را بررسي و در همه نقاط استان فعال و پويا باشند

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا