سیاسی

استاندار کرمانشاه : سازمان نظام مهندسی در زیباسازی منظر شهری پویا و فعال باشد

استاندار کرمانشاه بر لزوم نظارت موثر بر ساخت و سازها با رویکرد قانون مداری، تعهد و عمل به استانداردها و بهره مندی از دانش و علم روز تأکید کرد و گفت: سازمان نظام مهندسی باید در زمینه ایجاد منظر و سیمای زیبای شهری نقش آفرینی موثر داشته باشد و گسترش فعالیت های آموزشی ویژه ناظرین را در اولویت قرار دهد.

 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماد؛ «بهمن امیری مقدم» در نشست با رئیس و اعضای هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی استان که در آستانه «روز مهندس» برگزار شد؛ اظهار داشت: پنجم اسفند ماه روز بزرگداشت خواجه نصرالدین طوسی و روز مهندس فرصتی است برای تقدیر و تشکر از تلاشگران و متخصصان عرصه توسعه، عمران و آبادانی که نقشی مهم و تأثیرگذار در عرصه های مختلف برعهده دارند.

وی افزود: مهندسان توانمند، متعهد و کوشا با قانون مداری، ضابطه پذیری، تعهد و عمل به استانداردها و بهره مندی از مهارت، تجربه، توانایی و قابلیت با سخت کوشی و همت والا می توانند به پشتوانه دانش علمی در بهبود کیفیت ساخت و سازها در ابعاد مختلف نقش آفرینی موثر داشته باشند.

استاندار کرمانشاه انجام مطلوب وظایف و رسالت مهم سازمان نظام مهندسی و تلاشگران این عرصه را در صنعت ساخت و ساز، بهبود کیفیت، ایمنی و استحکام ساختمان ها بر اساس پشتوانه علمی و فنی موجود استان و حضور 14 هزار عضو یادآور شد و گفت: نظارت دقیق، مستمر و حضور موثر اعضای سازمان در فرآیند ساخت و ساز باید به صورت ویژه بررسی شود و طبعاً اگر نظارت ها بر حوزه ساخت و ساز بیشتر شود باید در آینده شاهد بهبود کیفیت ساختمان ها در استان باشیم.

امیری مقدم ضمن تأکید بر لزوم تعامل موثر و سازنده شهرداری ها و سازمان نظام مهندسی برای ارتقای کیفیت پروژه ها گفت: زیباسازی، سیما، منظر و مبلمان شهری منوط به هماهنگی و اجرای مطلوب قوانین و استانداردها و بهره گیری از تفکر خلاقانه و نوآورانه با مشارکت مردم است و باید این همراهی و هم افزایی سازمان نظام مهندسی به عنوان نهاد نظارتی سبب ایجاد شهری زیبا، پیشبرد امور مدیریت شهری و تقویت ارائه خدمات به شهروندان شود.

 وی تأکید کرد: حضور مهندسان ناظر در تمام مراحل ساخت و ساز ساختمان باید موثر باشد و حتماً سازمان نظام مهندسی گروه بازرسی ویژه بررسی عملکرد ناظرین را نیز فعال کند تا نظارت مجریان ذی صلاح در کنار مهندسان ناظر و برقراری ارتباط فنی سبب ارتقای کیفیت ساختمانها شود که در واقع فعلاً در استان مطلوب نیست.

استاندار کرمانشاه بی توجهی یا نادیده گرفتن استانداردهای ساخت و ساز را سبب پیامدهای نامطلوب در آینده دانست گفت: باید با ناظرین خاطی که در راستای کاهش خطرات ناشی از سوانح طبیعی و حوادث غیرمترقبه و رعایت استانداردها قصور دارند، برخورد شود و در زمینه بهبود مدیریت و نظارت بر ساخت و سازها  با بهره گیری از نیروهای متخصص در کلیه سطوح گام برداریم.

مقام ارشد استان بر ترویج و گسترش فعالیت های آموزشی نظام مهندسی استان برای ارتقای سطح دانش مهندسان و به روزرسانی دانش و مهارت آنان تأکید کرد و گفت: مقوله آموزش و به روز رسانی دانش فنی اعضای سازمان‌های نظام ‌مهندسی و بررسی و نظارت دقیق طرح‌های ارائه شده ساختمان‌ها توسط جامعه مهندسی بر اساس تغییرات روز  باید توسعه و گسترش یابد.

وی تصریح کرد: هر چند سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به‌طور مداوم در راستای افزایش ارتقای کیفی ساخت و سازها گام برداشته است؛ اما استانداردها و تکنولوژی‌های ساخت و ساز نیز همواره در حال تغییر و بهبود است و باید با برگزاری دوره های آموزشی مستمر آخرین الزامات و استانداردها حوزه ساخت و ساز به ناظرین و اعضاء آموزش داده شود.

 استاندار کرمانشاه کمك به ارتقاي كيفيت طرح هاي ساختماني ، عمراني و شهرسازي در محدوده استان را یکی از موارد مهم در هر یک از رشته‌های تخصصی هفتگانه در موضوع نظام شهری است  و باید الزاما از افراد دارای تخصص  و متعهد استفاده کرد تا نظارت موثری بر اجرای کیفیت ساختمان از نظر فنی و نیز رعایت مقررات صورت گیرد.

وی خاطرنشان ساخت: امیدواریم شاهد ارتقا و اعتلای مهندسی استان با همکاری و همراهی اعضای سازمان نظام مهنددسی باشیم و ضعف های حوزه آموزش و عوامل نظارتی و فنی نیز رفع شود و در این زمینه حتماً یک واحد کنترل و بارزسی پویا و فعال شود.

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا