اجتماعیقضاییکرمانشاه

برخورد قاطعانه دستگاه های قضائی و انتظامی با قاچاقچیان سلاح و مهمات/فضا برای مجرمان در کرمانشاه ناامن تر می شود

رئیس کل دادگستری استان گفت: یکی از راه های پیشگیری از وقوع جرائمی مانند تیراندازی برخورد با قاچاقچیان سلاح و مهمات است، به همین منظور شناسایی، دستگیری و برخورد قاطعانه تر با این افراد در دستور کار مقامات انتظامی و قضائی قرار خواهد گرفت. 

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ماد، “پرویز توسلی زاده” در نشست با مقامات انتظامی استان که در سالن جلسات دادگستری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: امروز موضوع تیراندازی ها به مسئله ای نگران کننده تبدیل شده است و این مطالبه را نزد عموم ایجاد کرده که با عاملان آن ها قاطعانه و بدون گذشت برخورد شود.

وی با بیان اینکه برخورد با چنین مجرمانی از مدت ها پیش به صورت جدی توسط پلیس و دستگاه قضائی آغاز شده است، گفت: در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته و اکثر عاملان تیراندازی هم در سریعترین زمان ممکن دستگیر و به سزای عمل خود رسیده اند و از این پس هم فضا برای آن ها ناامن تر از قبل خواهد شد.

توسلی زاده تصریح کرد: با این حال به نظر می رسد برای کنترل جرم تیراندازی باید به سراغ سرشاخه های آن که قاچاقچیان سلاح و مهمات هستند رفت، افرادی که با وارد کردن اسلحه به دل جامعه ناامنی را ترویج داده و باعث می شود مجرمان، اراذل و اوباش و دیگر افراد با هر نیت و هدفی اقدام به تیراندازی و ایجاد ناامنی کنند.

طرح کنترل خودرویی محلات جرم خیز جدی تر اجرا می شود

رئیس کل دادگستری کرمانشاه ادامه داد: باید تمرکز خود را روی نقاط پرجرم و محلاتی که بیشترین فراوانی تیراندازی ها را دارند بگذاریم و به صورت نمونه در این مناطق طرح کنترل خودرویی و بازرسی از وسیل نقلیه مشکوک توسط پلیس با جدیت بیشتری به مرحله اجرا درآید و در این راستا دستگاه قضائی نیز با جدیت حمایت های لازم را به عمل می آورد.

وی با بیان اینکه هرچه دستگیری ها بیشتر و مجازات ها شدیدتر باشد احتمال وقوع جرائم مشابه کاهش خواهد یافت، گفت: این افراد باید بدانند از نگاه تیزبین دستگاه قضائی و پلیس در امان نبوده و دیر یا زود دستگیر و به سزای عمل خود خواهند رسید.

توسلی زاده تاکید کرد: امنیت شهر و جامعه و مردم موضوع ساده ای نیست که به راحتی از کنار آن عبور کنیم، امروز هم دستگاه قضائی و هم پلیس همه توان خود را به کار گرفته اند تا به هر نوع جرمی که امنیت روانی شهروندان را با اخلال روبرو می کند قاطعانه برخورد و اجازه عرض اندام به مجرمان را ندهند.

پیشگیری از وقوع جرائم از القای حس ناامنی جلوگیری می کند

این مقام عالیرتبه قضائی در عین حال بر موضوع پیشگیری نیز تاکید کرد و گفت: امروز بخشی از توان خود را هم باید معطوف این کار کنیم تا از حوادث ناگوار جلوگیری شده و القای حس ناامنی در شهر و جامعه خود را نداشته باشیم.

وی همچنین ضمن اینکه از پایگاه اطلاع رسانی پلیس کرمانشاه خواست تا اقدامات مقابله ای صورت گرفته توسط دستگاه های انتظامی و قضائی را اطلاع رسانی و هشدارهای لازم به آن هایی که ارتکاب چنین جرمی را در سر می پرورانند، صورت دهد، گفت: خوب است معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان هم پیوست فرهنگی و پیشگیرانه ای را ضمیمه پرونده های وارده کرده و با ارائه مشاوره های لازم از وقوع جرائم مشابه جلوگیری کند.

توسلی زاده در پایان از تلاش های پلیس کرمانشاه برای برخورد با جرائم و اراذل و اوباش نیز قدردانی کرد و گفت: ماموران زحمتکش انتظامی با امکانات موجود بهترین کارایی را دارند و دستگاه قضائی نیز همواره مدافع و پشتیبان آن ها بوده است و این حمایت ها را برای مقابله جدی تر با جرائم خشنی مانند تیراندازی ها ادامه می دهد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا