اجتماعیدولتکرمانشاه

استاندار کرمانشاه: کرمانشاه را همسنگ جایگاه تاریخی و فرهنگی آن معرفی کنیم

استاندار کرمانشاه:

کرمانشاه را همسنگ جایگاه تاریخی و فرهنگی آن معرفی کنیم

 

 استاندار کرمانشاه گفت: باید تلاش کنیم کرمانشاه را آنگونه که شایسته جایگاه تاریخی و فرهنگی این دیار زیبا و پهلوان پرور است، معرفی کنیم و از این مسیر کارآفرینان توانمند را به سرمایه گذاری در این استان ترغیب کنیم.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماد، استاندار کرمانشاه در حاشیه نشست بررسی مسایل و مشکلات استان‌ها که به ریاست دکتر وحیدی وزیر کشور و به صورت ارتباط تصویری با استانداران و با حضور معاونین استاندار برگزار شد؛ عنوان کرد: در روز پر برکت ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها نشستی با وزیر کشور و معاونین ایشان داشتیم و در این نشست مسائل و مشکلات اساسی استان کرمانشاه در حوزه‌های مختلف مطرح شد.

وی وضعیت مرزهای مبادلاتی استان را یکی از موارد مطرح شده در این نشست ذکر کرد و گفت: باید تلاش کنیم مرزهای استان را در زمینه تبادل کالا و برقراری تردد مسافری فعال کنیم و مشکلات این حوزه ها را از طریق برقراری یک تعامل دوطرفه با استان‌های همجوار در کشور عراق مرتفع کنیم و از این طریق به توسعه استان کمک کنیم. 

امیری مقدم عنوان کرد: خوشبختانه تاکنون شاهد بارش مناسب نزولات آسمانی و به ویژه برف در سطح استان، بوده‌ایم و با تلاش همه مجموعه‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت نیروهای نظامی و دستگاه‌های خدمات رسان شاهد مشکل حادی در سطح استان نبودیم.

وی در ادامه به موضوع فرسوده بودن ماشین آلات راهداری و شهرداری اشاره کرد و گفت: در این نشست قرار شد یک مجموعه ماشین آلات برای استان‌ها از جمله کرمانشاه تهیه شود تا دستگاه‌های مربوطه بتوانند در مواقع لزوم مانند برف و یخبندان خدمات جاده ای و شهری مناسب تری را ارایه دهند.

استاندار کرمانشاه در ادامه به موضوع طرح مشکلات حوزه آب شرب استان در این نشست اشاره کرد و گفت: از هم اکنون باید برای تامین آب شرب شهروندان در تابستان آینده چاره اندیشی کنیم و برای رفع مشکلات احتمالی برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم و اعتبارات مورد نیاز را تامین کنیم.

وی در ادامه سخنانش عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب از کرمانشاه به عنوان سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی یاد کردند باید همه در برنامه ریزی‌ها و اولویت بندی ها حتما این توصیف ماندگار را مدنظر داشته باشیم.

مدیر ارشد استان بر ضرورت یک تعهد و توافق فراگیر برای معرفی شایسته کرمانشاه تاکید کرد و گفت: از همشهریان و هم استانی های عزیز تقاضا می‌کنم همه دست به دست هم دهیم و کرمانشاه را آنگونه که شایسته جایگاه تاریخی و فرهنگی این دیار زیبا و پهلوان پرور است، به همگان معرفی کنیم.

 وی یادآور شد: کرمانشاه نقش بسیار برجسته ای در تاریخ ایران داشته و در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس نیز کاملا نقش آفرین بوده است. 

امیری مقدم گفت: مشکلات در همه جا وجود دارد و اگر در این میان تنها مشکلات را برجسته کنیم و چهره زیبایی از کرمانشاه ترسیم نشود، سرمایه‌گذارها از استان ما گزیزان می شوند. 

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم با معرفی جذابیت‌ها و فرصت‌های کرمانشاه و رفع موانع تولید، بستر را برای با سرمایه‌گذاری کارآفرینان توانمند فراهم کنیم و از این طریق، ظرفیت‌های تازه‌ای برای اشتغال جوانان عزیزمان ایجاد کنیم.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدتی را برای توسعه استان در نظر گرفته ایم که باید هرچه زودتر عملیاتی شوند تا بتوان با کمک آن‌ها مشکلات حوزه‌های مختلف را حل کرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا