اقتصادیدولتکرمانشاه

استاندار کرمانشاه: بانک‌‌های خصوصی که منابع‌شان را خارج از استان هزینه می‌کنند، باید کرمانشاه را ترک کنند

هشدار استاندار کرمانشاه به بانکها

بانک‌‌های خصوصی که منابع‌شان را خارج از استان هزینه می‌کنند، باید کرمانشاه را ترک کنند 

 

استاندار کرمانشاه گفت: طبق ابلاغ بانک مرکزی، بانک‌ها مکلفند حداقل ۸۷ درصد منابع خود را برای پرداخت تسهیلات و حمایت از تولید و اشتغال در استان هزینه کنند و هر بانکی که منابع خود را در جای دیگری هزینه می‌کند، بهتر است از کرمانشاه برود. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماد، بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه در نشست شورای هماهنگی بانک های استان کرمانشاه که با حضور معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه و مدیران بانک‌های دولتی و خصوصی استان برگزار شد، عنوان کرد: بانک ها در رشد و توسعه استان بسیار نقش آفرین هستند و بهتر از هر مجموعه دیگری با وضعیت اشتغال استان آشنایی دارند.

 وی با تاکید بر اینکه جوانان سرمایه های کشور هستند در ادامه گفت: در این شرایط دشوار اقتصادی چشم امید جوان‌های این استان به تلاش ها و دلسوزی‌های مدیران استان و مجموعه‌هایی مانند بانک ها و همچنین افراد صاحب سرمایه ست.  

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: بزرگان دین بارها و بارها نسبت به ضرورت تلاش برای حل مشکلات مردم تذکر داده اند و این تلاش ها را بسیار ستایش کرده اند. 

وی خطاب به مدیران بانک ها عنوان کرد: بانک ها باید در مورد کارهایی که امکان تصمیم گیری در مورد آن ها در استان وجود دارد را در همین جا انجام دهند و از ارجاع آن ها به مرکز حتما اجتناب کنند.

مدیر ارشد استان عنوان کرد: با ابلاغ بانک مرکزی باید ۸۷ درصد منابع موجود بانک ها در همین استان مصرف شود و باتوجه به وضعیت اشتغال استان اگر این منابع در کرمانشاه هزینه نشود و یا در استان دیگری صرف شود، یک خیانت است.

وی خطاب به مدیران بانک ها عنوان کرد: نگهداشتن منابع هنر نیست بلکه مدیری موفق است که با استفاده از همین اعتبارات در تولید تولید و اشتغال جوانان نقش آفرینی کند. 

امیری مقدم عنوان کرد: بانک ها لیست موانع موجود در مسیر ارایه تسهیلات را مشخص کنند تا برای رفع آن ها در داخل استان و یا در سطح ملی اقدام کنیم. اگر بانکی در این زمینه اقدام نکند مدیر آن بانک مانند بقیه مدیران در فقر و مشکلات جامعه و آسیب های اجتماعی دخیل است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بانک های خصوصی باید مانند دیگر بانک‌ها در استان شعبه مستقل و دارای اختیار تصمیم گیری داشته باشند و قابل قبول نیست تحت نظارت استان دیگری عمل کنند‌.  

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: هر بانک خصوصی باید به تکلیف خود مبنی بر به کارگیری ۸۷ درصد منابع در تولید و اشتغال استان عمل کند و در غیر اینصورت شعبه خود را در این استان تعطیل کند و این تعطیلی کاملا به ضرر بانک مربوطه است. 

وی یادآور شد: بانک ها تنها وظیفه جمع آوری سپرده های شهروندان کرمانشاهی را ندارند بلکه در قبال تولید و اشتغال جوانان این استان هم مسئولیت دارند.

امیری مقدم در ادامه عنوان کرد: اموال مازاد بانکی باید تا پایان سال تعیین تکلیف شود و درآمد حاصل از این اموال به سمت تولید و اشتغال بازگردد.

وی با تاکید بر ضرورت پرهیز از سیاه نمایی در مورد مشکلات موجود عنوان کرد: کرمانشاه روزگاری مرکز چند استان فعلی بوده و جایگاه خاصی در کشور داشته است و باید با ارایه یک تصویر مناسب و جذاب از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود، کارآفرینان را به سرمایه گذاری در این استان ترغیب کنیم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا