اقتصادیسیاسی

رییسی: تعامل ایران و روسیه در منطقه امنیت‌ساز است

رییس‌جمهور گفت: تعامل ایران و روسیه در منطقه حتما امنیت‌ساز است و جلوی یکجانبه‌گرایی را خواهد گرفت.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماد ، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی روز چهارشنبه پیش از ترک تهران در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران گفت: این سفر به دعوت آقای پوتین انجام می‌شود و در این سفر در جهت ارتقای دیپلماسی منطقه‌ای تلاش خواهد شد.

 وی گفت: با توجه به مناسبات سیاسی و اقتصادی و تجاری دو کشور در حوزه‌های مختلف وجود دارد، این سفر می‌تواند نقطه عطفی برای همه مناسباتی باشد که با کشور روسیه داریم.

رییس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران کشور مستقل، مقتدر و صاحب نفوذ در منطقه است و روسیه هم کشوری مهم و باقدرت و دارای نفوذ است. گفت و گوی دو کشور مهم و دارای قدرت و با نفوذ می‌تواند در امنیت منطقه، ارتقای روابط اقتصادی و تجاری منطقه بسیار تاثیر گذار باشد.

آیت الله رئیسی گفت: ما و روسیه در بسیاری از تشکل‌های اقتصادی و سیاسی موجود در منطقه مانند مجموعه شانگهای عضو هستیم و روسیه نقش مهمی در این تشکل‌ها دارد و در سفر به تاجیکستان زمینه عضویت ایران در این اجلاس فراهم شد و ایران به عضویت رسمی شانگهای درآمد در  این اجلاس همکاریهای خوبی با همه کشورها به ویژه روسیه خواهیم داشت.

رئیس جمهوری اضافه کرد: روسیه در اتحادیه اوراسیا روسیه نقش محوری دارد و همکاری ما در این جهت می‌تواند در ارتقای گام‌های تجاری و اقتصادی موثر باشد.

وی گفت: ما منافع مشترکی با روسیه داریم این تعامل و منافع مشترک در منطقه حتما امنیت‌ساز است و جلوی یکجانبه گرایی را در منطقه خواهد گرفت ایران و روسیه با ظرفیت‌ها بسیاری که دارند،  تعامل و همکاری و روابط متقابل آنها می تواند در جهت شرایط منطقه‌ای و بین المللی بسیار تاثیرگذار باشد.

رئیس جمهور یادآور شد: در این سفر درباره روابط دو جانبه، مسایل سیاسی، اقتصادی و حوزه انرژی و تجاری و در رابطه با مسایل هوا و فضا  گفت و گو خواهد شد.

 وی با بیان اینکه همکاری‌هایی که تاکنون بین دو کشور بوده است نه برای روس‌ها و نه برای ما رضایت بخش است، گفت:حتما این همکاری‌ها می‌تواند به سطح بالاتری ارتقا پیدا کند و امیدواریم این سفر در تامین منافع مشترک دو کشور در منطقه و سطح جهان تاثیرگذار بوده و گام‌های موثری را همراه داشته باشد.

رئیس جمهور امروز چهارشنبه تهران را به مقصد روسیه ترک کرد.

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا