اقتصادی

جدال یوان دیجیتال چین و بیت‌کوین

چینی‌ها پس از مسدود سازی صرافی‌های رمز ارز و تعطیلی مراکز استخراج، حالا با بیان اینکه بیت‌کوین و دیگر رمز ارزها قانونی نیستند و ارزشی ندارند به دنبال توقف کامل هرگونه فعالیت مرتبط با رمزارزها هستند.

به گزارش کارآفرین نیوز به نقل از کریپتو پوتیتو، معاون دفتر حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خدمات مالی در بانک مرکزی چین، در نشست خبری خود با خبرنگاران گفته است: «رمز ارزها چیزی جز سرمایه‌گذاری‌های پرخطر نیستند».

یو پینگ افزود: «یک‌ بار دیگر به مردم یادآوری می‌کنیم که رمز ارزها مانند بیت کوین ارز قانونی نیستند و هیچ ارزش واقعی ندارند، بانک مرکزی چین به‌دنبال اتخاذ تدابیر شدیدتری است تا فعالیت‌های مرتبط با معاملات رمز ارزها را با همکاری سایر نهادهای نظارتی این کشور به‌طور کامل متوقف کند.»

اینطور که پیداست رمز ارزها به آخر کار خود در کشور چین رسیده‌اند و دولت این کشور هم مصمم‌تر از هر وقت دیگری به دنبال حذف آنها از اقتصاد خود است. سیاست‌های دولت چین به قدری جدی دنبال می‌شود که باعث تاثیر گذاری آن بر قیمت بیت کوین نیز شد و اغلب تحلیل گران چین را متهم اصلی سقوط 50 درصدی قیمت بیت از 63 هزار دلار می‌دانند.

در کنار تمام این سیاست‌های بازدارنده دولت چین اما تمام ظرفیت خود را برای ارتقای یوان دیجیتال به کار گرفته است و به دنبال جهانشمول شدن ارز دیجیتال بر مبنای پول ملی خود است. باید دید جنگ بین یوان دیجیتال و بیت کوین در نهایت به کجا ختم می‌شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا