خودرو

تولید انبوه محصولات جدید آریا و اطلس تا پایان 1400

گروه خودروسازي سايپا افزايش 12 درصدي توليد خودرو براي سال جاري را پيش بيني كرده و قرار است ضمن كنار گذاشتن خودروهاي قديمي، توليد انبوه خودروهاي جديد آريا و اطلس آغاز شود.

ماد نیوز –  گروه خودروسازي سايپا با وجود سخت ترين شيوع ويروس كرونا كه باعث شده توليدات صنعتي در سطح جهان کاهش 15 درصدي داشته باشد، به دستاوردهاي خوبي رسيده و با وجود اضافه شدن مشکلات تحریمی به این شرایط سخت، توانسته به بخش قابل توجهي از نيازهاي مردمي در صنعت خودرو پاسخ دهد.

در اين ميان كارشناسان تاكيد دارند كه سايپا وارد مرحله جديدي از رشد و توسعه شده و با توجه به باوري كه نسبت به توان مهندسان و طراحان داخلي ايجاد شده، صنعت خودرو مي تواند شاهد جهش کیفی و کمی باشد.

گروه خودروسازي سايپا در شرايطي وارد سال 1400 شده كه نرخ تحقق برنامه توليد در سال گذشته 106 درصد بوده و اين امر به منزله آن است كه مجموعه سايپا به خوبي توانسته برنامه هاي توليد خود را عملياتي كند. حال براي سال جاري هم رشد 12 درصدي توليد خودرو (479 هزار دستگاه) پيش بيني شده است.

رشد توليد در گروه خودروسازي سايپا با تولید انبوه محصولات جدید آریا و اطلس پيگيري مي شود و این شرکت قصد دارد تا پایان سال جاري سهم تولید خودروهای کوییک و ساینا را افزايش دهد.

براساس گزارش های ارائه شده، تنوع محصولات برند سايپا در سال 97 تنها در 4 محصول خلاصه مي شد اما اكنون 9 محصول در مجموعه سايپا توليد مي شود، در اين ميان قرار است  در سال 1400، محصولات قديمي از خط توليد خارج و جاي آن محصولات جديد جايگزين شود؛ با اين اتفاق بايد منتظر تحولات جدید در سايپاي نوین بود.

طبق برنامه ريزي كه در بخش خودروهاي سواري شركت سايپا صورت گرفته در سال جاري 50 هزار دستگاه خودروي شاهين، 15 هزار دستگاه آريا، 20 هزار دستگاه اطلس، حدود 147 هزار دستگاه خودرو از خانواده كوييك، 100 هزار دستگاه از خانواده تيبا و حدود 79 هزار دستگاه از خانواده ساينا توليد خواهد شد.

البته در برنامه سال 1400 سایپا، توليد 3 هزار دستگاه خودروي تجاري سنگين، 40 هزار دستگاه تجاري سبك و 25 هزار دستگاه وانت 151 نیز هدف گذاري شده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا