سلامت

آغاز واکسیناسیون کارگران صنایع خودرو و قطعه سازی کشور با مدیریت سایپا

با امضای تفاهم نامه همکاری بین معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و گروه خودروسازی سایپا، واکسیناسیون کارگران و کارکنان صنایع خودرو و قطعه‌سازان کشور با مدیریت این گروه خودروسازی آغاز شد.

ماد نیوز –  براساس این تفاهم نامه، گروه خودروسازی سایپا به عنوان نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در صنعت خودرو و قطعه سازی، مدیریت واکسیناسیون کارگران و کارکنان صنایع خودرو و قطعه سازی را از امروز شنبه (۱۶مردادماه) آغاز کرد.

همزمان با امضای این تفاهم نامه، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا و معاون بهداشت، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه بيش از یكسال و نيم است كه جهان درگير بيماري منحوس كرونا شده است، اظهار کرد: يكي از برنامه‌هاي اصلي در سطح دنیا برای مهار این پاندمی، بحث واكسيناسيون است که ما نیز در ایران، بر اساس سند ملي واكسيناسيون كه مصوب ستاد ملي مقابله با كرونا است به صورت جدی آن را دنبال می کنیم.

وارد فاز سوم واکسیناسیون شده ایم

رئیسی با بیان اینکه واکسیناسیون بیماران خاص و زمینه ای در حال پايان است و ما عملا وارد فاز سوم شده ايم، افزود: فاز سوم واكسيناسيون شامل مشاغل پرخطر و کسانی هستند كه به واسطه کار در مراکز تجمعی بيشترين احتمال بيماري و انتقال آن را در جامعه دارند. برهمين اساس واكسيناسيون گروه هايي مثل رانندگان سرويس هاي حمل و نقل عمومي، دريايي، ريلي و هوايي و همچنین معلمان و استادان دانشگاه را شروع كرده ايم.

وی گفت: يكي از درخشان ترين گروهي كه در ايام كرونا با وجود مخاطرات بالا نقش بسيار ارزنده و درخشاني در حرکت چرخ های اقتصاد کشور داشتند، صنايع بزرگ بودند که در سال جهش توليد واقعا مردانه ايستادگي كردند. طي اين يكسال و نيم گذشته خوشبختانه درصنايع بزرگ از جمله خودروسازي به دليل رعايت پروتكل هاي بهداشتي و سختگيرانه اي كه وجود داشت، با توجه به حجم بسيار نيرو در محيط توليد، كمترين ميزان ابتلا به این بیماری را داشتیم.

وی با قدردانی از تلاش های صورت گرفته دراین حوزه، به ویژه گروه خودروسازی سایپا اظهار کرد: در حوزه صنایع خودرو و قطعه سازي کشور، گروه خودروسازي سايپا به عنوان نماينده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای هماهنگي و مدیریت واکسیناسیون این صنایع انتخاب شد تا با همکاری ساير صنایع فعال در این حوزه، ان شاءالله بتوانيم بر اساس برنامه ريزي انجام شده، واكسيناسيون این بخش از جامعه را نیز انجام دهیم.

عملکرد ارزشمند سایپا در مقابله با کرونا

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا با بیان اینکه اين واكسيناسيون فقط محدود به بحث صنعت خودروسازي نيست و ساير صنايع نيز به تدريج واكسيناسيون را آغاز خواهند كرد، افزود: سايپا یکی از بزرگترين خودروسازان كشور است كه بيش از ۴۰ هزار نفر در آن به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.

مدیریت ارشد این گروه خودروسازی در یکسال و نیم گذشته اقدامات ارزشمندی در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی داشت و علاوه بر آن در راستای مسئولیت های اجتماعی خود، میزان قابل توجهی ماسک و مواد ضدعفونی کننده تولید کرد و كاملا رايگان در اختيار کادر درمان و دانشگاه های علوم پزشکی قرار داد که جاي تقدير دارد.

رئیسی افزود: از شروع واکسیناسیون گروه های خاص در کشور، پيگيري هاي زيادي كه از سوی مدیران ارشد گروه سايپا صورت گرفت و اعلام آمادگي کردند که علاوه بر واکسیناسیون پرسنل و کارگران این خودروسازی، می توانند سایر خودروسازان و قطعه‌سازان فعال در این صنعت را نیز پوشش دهند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به گزارش هایی که در ستادملی کرونا ارائه می شود، اظهار کرد: براساس این گزارش ها به دلیل رعايت پروتكل ها در صنايع بزرگ، تعداد کم ابتلا و فوتی در مقايسه با آمارهاي جامعه، مطلوب بود. دلیل این امر، علاوه بر رعایت پروتکل ها، آموزش هاي خوبي بود که به پرسنل داده شد؛ به ويژه گروه خودروسازی سايپا که در بحث تهيه و انتشار محتوا عملکرد بسیار مطلوبی داشت.

عبور از مرز ۵۰۰ هزار واکسن در روز

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه جمعيت بالاي 50 سال كشور، 15 ميليون و 700 هزار و گروه هاي مشاغل پرخطر هم بين 4 تا 5 ميليون نفر هستند، افزود: كل واكسن وارداتي و توزيع شده تا چهارشنبه گذشته، نزدیک به 19 ميليون دوز بوده که حدود 13 ميليون و 800 هزار دوز تزريق شد.

وی ادامه داد: علاوه بر گروه های شغلی اضافه شده به مشمولین دریافت واکسن، گروه های سنی جدید نیز جمعيت بیشتری نسبت به گروه های سنی قبلی دارند، بنابراین ما ظرفيت افزايش ميزان تزريق واكسن را بالا برده و به بیش از 500 هزار دوز در روز رسانده ایم.

رئیسی افزود: اين آمار يك ركورد مناسبي است و باز هم توانمندي در كشور وجود دارد كه ما بتوانيم با كمك بسيج و صنايع کشور، ميزان واكسيناسيون را بالاتر نیز ببريم.

واکسیناسیون یک اقدام جدی در رفع موانع تولید است

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز پس از امضای تفاهم نامه همکاری با وزارت بهداشت ضمن قدردانی ويژه از وزارت بهداشت و کادر درمان کشور که در خط مقدم مبارزه با کرونا ایستادگی کرده اند، اظهار کرد: در سالي كه مزين به شعار توليد؛ پشتیبانی ها و مانع زدايي ها است وزیر بهداشت و معاونان ایشان، همت به خرج دادند تا به نوبه خود در رفع یکی از موانع بزرگ در مسیر تولید مثمرثمر باشند و بزرگترین دغدغه فكري، ذهني و روحي پرسنل توليد در صنایع خودرو و قطعه سازی را رفع کنند.

سیدجواد سلیمانی ادامه داد: يكي از صنايع بزرگي كه تعداد قابل توجهی نيروي انساني در خطوط تولید آن مشغول به کار هستند، صنایع خودرو و قطعه سازی کشور است که ناگزیر به فعالیت تجمعی در سالن های تولید هستند. اين حجم زياد نيروي انساني شاغل با وجود اجرای سختگیرانه پروتکل های بهداشتی از جمله فاصله گذاري هاي مهندسی در خطوط تولید، استفاده از ماسك و مواد ضدعفوني كننده و … همچنان در معرض ابتلا به این بیماری منحوس هستند.

سلیمانی گفت: پس از آنکه واکسیناسیون کادر درمان و در ادامه گروه های آسیب پذیر جامعه انجام شد، لازم بود تا کارگران خطوط تولید صنایع بزرگ از جمله خودروسازی که در صف اول جنگ اقتصادي قرار دارند نیز با دریافت واکسن، بدون دغدغه و نگرانی، تلاش برای رونق اقتصاد و صنعت کشور را ادامه دهند.

وی با بیان اینکه امیدواریم به عنوان سربازان جنگ اقتصادی، بتوانيم وظايفمان را به نحو احسن انجام دهيم، افزود: ما در گروه خودروسازی سایپا برنامه ريزي دقيقي انجام داده ایم تا بتوانيم در يك زمان بندي مناسب و براساس تعداد واكسن هایی که تامين می شود و در اختیار ما قرار می گیرد، بتوانيم واکسیناسیون تعداد زيادي از کارگران و کارکنان صنایع خودرو و قطعه سازی کشور را مدیریت و عملیاتی کنیم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا