اجتماعی

شرایط ثبت نام مدارس برای سال جدید

ثبت نام مدارس برای سال جدید بجز پایه یکم ابتدایی، به صورت غیر حضوری و الکترونیکی در سامانه پادا به نشانی http://pada.medu.ir انجام خواهد شد و زمان ثبت نام دوره های مختلف تحصیلی بر اساس ضوابط و مقررات مربوطه در سامانه سیدا اعلام خواهد شد.

ثبت نام میان پایه ها به صورت خودکار انجام می شود و دانش آموز در پایه بالاتر در همان مدرسه ثبت نام می گردد و نیازی به مراجعه دانش آموز یا اولیای آنها به مدرسه نیست.

براساس دستورالعملل ابلاغی وزیر آموزش و پرورش، برگزاری آزمون ورودی، مصاحبه و تعیین شرط معدل برای ثبت نام دانش آموزان و با توجه به رایگان بودن ثبت نام و عدم اجبار در بحث مشارکت های مردمی دریافت هر گونه وجه (به جز وجوه مربوط به بیمه حوادث و کتاب های درسی) در زمان ثبت نام مجاز نیست.

دریافت وجوه اختیاری مربوط به کمکهای مردمی، فعالیت های فوق برنامه، سرویس ایاب و ذهاب، لباس فرم، لباس کارگاهی، با هماهنگی و موافقت انجمن اولیاء و مربیان مدرسه و با رعایت سایر قوانین و مقررات بعد از شروع سال تحصیلی امکان پذیر خواهد بود.

همچنین مدارس غیردولتی در زمان ثبت نام صرفا مجاز به اخذ شهریه مصوب (برنامه هفتگی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش و فوق برنامه درسی) میباشند و دریافت هزینه خدمات از قبیل تغذیه بین روز، لباس متحدالشکل، ایاب و ذهاب و هزینه تشکیل کلاس های تابستانی و فعالیت غیردرسی از اولیای دانش آموزان با هماهنگی و موافقت انجمن اولیا و مربیان مدرسه و کسب موافقت شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی منطقه / ناحیه در زمان مقرر امکان پذیر خواهد بود. استفاده از خدمات مذکور کاملا اختیاری بوده و دریافت هرگونه وجهی تحت این عناوین در هنگام ثبت نام ممنوع است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا