خودرو

تولید خودروهای جدید نشان‌دهنده بی اثر بودن تحریم‌های دشمنان است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تحریم‌ها باعث شکوفایی تولید، اقتصاد و صنعت ایران شد، گفت:‌ تولید خودروهای جدید نشان‌دهنده بی اثر بودن تحریم‌های دشمنان است.

ماد نیوز – یعقوب رضازاده نماینده سلماس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری ماد با اشاره به پلت فرم‌های جدید خودروی شرکت سایپا برای تولید خودروهای جدید اظهار داشت:‌ شرکت‌های خودروساز از جمله سایپا با کسب اعتماد مردم و انجام وعده‌های خود و همچنین بالا بردن کیفیت خودرو با طراحی پلت فرم‌های جدید می‌توانند به اقتصاد کشور و معیشت مردم کمک کنند.

وی افزود: تولید خودروهای جدید ملی در کشور علاوه بر اینکه موجب ایجاد اشتغال می‌شود واردات به داخل را کم می‌کند و از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه افزایش کیفیت خودروی داخلی موجب توسعه بازار صادراتی خواهد شد، عنوان کرد:‌ افزایش تولید و ارتقای کیفیت خودرو می‌تواند بازار صادراتی خودروی ایران را توسعه دهد.

رضازاده با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت جوانان و نخبگان و همچنین ارتباط گسترده خودروسازان با دانشگاهیان گفت: خودروسازان باید از علم، فناوری و دانش روز برای کیفیت و کمیت خودرو استفاده کنند.

وی با بیان اینکه حمایت از خودروسازان امری لازم و ضروری است، افزود: انتظار است دولت و وزارت صمت به کمک خودروسازان بشتابند و با دادن امکانات و تسهیلات در جهت تأمین قطعات خودرو در داخل و افزایش تولید کمک کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر ضرورت کاهش قیمت خودرو در داخل گفت: می‌توان با حذف دلالان و واسطه‌گران بازار خودرو را کنترل و قیمت را کاهش داد  بنابراین لازم و ضروری است جلوی افراد سودجو و دلالان گرفته شود.

رضازاده تصریح کرد: محاصره اقتصادی بر زندگی مردم تأثیر گذاشت اما در سال 1400 شاهد بالندگی و شکوفایی در عرصه‌های مختلف از جمله صنعت و خودرو خواهیم بود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا