ورزشی

طارمی باز هم درخشید

مهدی طارمی دوئل با کریستیانو رونالدو را برد و به عنوان نخستين ایرانی گلزن در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا نام خود را ثبت کرد.

به گزارش مادنیوز، در یکی از بازی‌های دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا تیم‌های پورتو و یوونتوس از ساعت ۲۳:۳۰ امشب در ورزشگاه دراگائو به مصاف هم رفتند که این مسابقه در ثانیه ۶۱ با درخشش و گلزنی ستاره ایرانی همراه بود.

در حالی که تنها یک دقیقه از بازی پورتو و یوونتوس گذشته بود، مهدی طارمی با هوشیاری هر چه تمام تر از غفلت و اشتباه مدافعان و دروازه بان حریف نهایت بهره را برده و دروازه شزنی را باز کرد.

پورتو در ابتدای نیمه دوم توسط مارگا به گل دوم رسید اما نتوانست این فاصله بسیار خوب را تا دقیقه ۹۰ حفظ کند و تحت فشار یاران رونالدو، یکبار دروازه اش توسط کیه‌زا باز شد تا با برتری دو بر یک این مسابقه رفت به پایان برسد و نتیجه نهایی به بازی برگشت در تورین محول شود.

رونالدو در وقت های تلف شده توسط مدافع پرتغال درون محوطه جریمه سرنگون شد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت، همچنین مهدی طارمی در دقیقه ۹۰ با توپ ربایی تیزهوشانه از سد الکس ساندرو عبور کرد و توسط او سرنگون شد که داور به جای کارت قرمز بدلیل ممانعت از فرصت تک به تک، تنها یک کارت زرد نشان داد.

عنوان تازه برای طارمی در فوتبال اروپا

گل برق آسای طارمی در ثانیه 63 بازی به ثمر رسید؛ گلی که بعد از گل آلابا، سریع ترین گلی بود که یوونتوس در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا دریافت کرده است. این گل را داوید آلبا در سال 2013 و مرحله یک چهارم نهایی مسابقات در ثانیه 24 وارد دروازه یوونتوس کرده بود.

گفتنی است که سریع ترین گل تاریخ لیگ قهرمانان اروپا را روی ماکای با پیراهن بایرن مونیخ در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان سال 2007 وارد دروازه رئال مادرید کرده بود. این گل در ثانیه 10 به ثمر رسیده بود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا