سیاسی

از پیام استیضاح ترامپ تا پیام سکوت مجلس ما

برای دومین بار ترامپ در حال استیضاح شدن است در حالیکه تنها یک هفته به پایان دوران او باقی مانده است.

پس از حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره، و اصرار ترامپ بر وقوع تقلب در انتخابات، این بار نمایندگان کنگره بطور جدی تر استیضاح ترامپ را در دستور کار قرار دارند و مراحل آن را به پیش بردند و هیچگاه نیز توجیه نیاوردند که چون تنها یک هفته به پایان دوران او باقی مانده است بنابراین به استیضاح ترامپ نیاز نیست.

اگر بخواهیم این رفتار کنگره آمریکا را با مجلس یازدهم مقایسه کنیم باید گفت که مجلسی های ما برای کنار آمدن با کوتاهی های دولت، توجیه می آوردند که یک سال! به پایان دولت باقی مانده و نباید وارد موضوعاتی مانند سوال و استیضاح و… شد، همین امر باعث شد که دولت، خود را رهاتر از قبل تصور کند و به همان اندک نظارت مجلس هم توجه نکند.

از طرفی پیامد چنین رفتاری توسط مجلس، اعلام این پیام است که دولت ها با هر نوع عملکردی، به هر حال دوره خودشان را تمام خواهند کرد، با این اوصاف آیا دولت ها خود را ملزم می بینند که برای جا گذاشتن عملکرد مطلوب مردم، تلاش نمایند یا به اولویت های خود می پردازند؟!

به هر حال، استیضاح ترامپ، پیام جدی برای جلوگیری از رفتارهای ترامپی است، و پیام سکوت مجلس ما در قبال دولت، هر چه باشد، یقینا تبعات مطلوب ندارد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا