سیاسی

سیم آخر ترامپ

به گزارش مادنیوز، نشریه آمریکایی نیوزویک گزارش داد که احتمال اعلام حکومت نظامی از سوی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در واپسین روزهای حضورش در کاخ سفید منتفی نیست و نظامیان آمریکایی در حال آماده کردن خود برای مواجهه با چنین سناریویی هستند.

بر اساس این گزارش، پنتاگون و مقامات نظامی مستقر در واشنگتن و مناطق اطراف مدتی است که به دلیل نگرانی از احتمال اعلام حکومت نظامی از سوی دونالد ترامپ در روزهای کوتاه باقی‌مانده از دوران ریاست جمهوری‌اش، در وضعیت «هشدار قرمز» به سر می‌برند.

یکی از افسران آمریکایی که به شرط عدم افشای نامش حاضر به مصاحبه شده، اعلام کرده که ستادهای نظامی مسئول تأمین امنیت واشنگتن دی‌سی به‌طور سرّی و دور از چشم مقامات کاخ سفید و نیروهای وفادار به دونالد ترامپ اقدام مشغول برنامه‌ریزی برای مواجهه با سناریوی اعلام حکومت نظامی از سوی دونالد ترامپ در دوران گذار و تحلیف هستند..

چندین افسر دیگر نیز در گفتگو با نیوزویک مدعی شده‌اند که احتمال همکاری سران نیروهای مسلح آمریکا با ترامپ برای بازگرداندن نتیجه انتخابات «صفر» است؛ اما آنها در عین حال از اینکه ممکن است دونالد ترامپ با استفاده از شبه‌نظامیان خصوصی و شبه‌نظامیان طرفدار خود تلاش کند که پایتخت آمریکا را به آشوب بکشد و از این طریق نیروهای مسلح آمریکا را وارد بحران کند، ابراز نگرانی کرده‌اند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا