سیاسی

قضات، ترامپ را در ادعای تقلب یاری نکردند

به گزارش مادنیوز، گاردین در مطلبی ضمن اشاره به حواشی اخیر درباره انتخابات آمریکا نوشت: «دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و متحدانش می‌گویند، در صورتی که تنها قضات اجازه رسیدگی به پرونده‌ها را داشته باشند، پرونده‌های قضایی آنها با هدف ابطال انتخابات ۲۰۲۰ و برگرداندن ضرر وی به جو بایدن قابل اثبات خواهد بود.»

به گزارش گاردین، قضات در جریان پرونده‌ها هستند و از شدیدترین منتقدان استدلال‌های قانونی مطرح شده توسط تیم حقوقی ترامپ بوده اند و غالبا آنها را با زبان تند رد می‌کنند.

این قضیه درست بوده است؛ فرقی هم ندارد که قاضی توسط دموکرات یا جمهوریخواه منصوب شده باشد، حتی کسانی که خود ترامپ آنها را منصوب کرده، این پرونده‌ها را رد می‌کنند.

ادعا‌های ترامپ درباره تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا علاوه بر بی فایده بودن، تلاش گستاخانه دونالد ترامپ را برای کارشکنی و نادیده گرفتن درخواست مردم آمریکا برای ماندن در قدرت، نشان می‌دهد.

البته دادرسی‌ها متوقف نشده اند و همچنان در جریان هستند؛ اخیرا «کن پکستون»، دادستان کل تگزاس از ایالت‌های جورجیا، میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا شکایت کرد و ادعا کرد که این ایالت‌ها قانون اساسی را نقض کرده اند.

«پکستون»، از دادگاه عالی آمریکا خواست که ۶۲ رای الکترال را برای بایدن باطل کند؛ اقدامی که باعث تغییر نتیجه انتخابات به نفع ترامپ می‌شود و در تاریخ آمریکا بی سابقه است.

دادگاه عالی روز سه شنبه گذشته به طور جداگانه درخواست دیگر مداخله در انتخابات را از جمهوریخواهان پنسیلوانیا که خواستار لغو تایید پیروزی بایدن در این ایالت بودند، رد کرد.

ترامپ فکر می‌کرد که قضات او را یاری خواهند کرد، اما به نظر می‌رسد که او اشتباه کرده بود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا