اجتماعی

تلاش بر کاهش جمعیت زندان و ناامن کردن شهرستان برای انواع و اقسام اخلالگران

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کاشان گفت: به عنوان یکی از رئوس برنامه هایم مصمم هستم دسترسی مردم به دادستان آسان باشد.

ماد – روح الله دهقانی صبح پنج شنبه در آیین معارفه خود به میزبانی آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی با بیان این که افتخار بنده این است که دادستان و مدعی العموم شهری با 1700 شهید هستم یادآور شد: پیرو سخن رییس محترم دادگستری استان باید بگویم، به جای هفته ای یک روز، هر روز هفته در اتاق بنده به روی شهروندان باز است.

 

وی در تشریح دیگر برنامه های خود برای تسریع در امور قضایی شهرستان کاشان مرتبط با حوزه وظایف دادستانی افزود: کاهش جمعیت کیفری زندان کاشان که مورد تأکید رییس قوه قضاییه است را به نحو مستمر پیگیری خواهیم کرد چنانچه هم اکنون روزهای سه شنبه را به این امر و سرکشی و بازدید از تک تک بندهای زندان کاشان و دیدار و گفتگو با زندانیان اختصاص داده ایم.

 

دادستان جوان عمومی و انقلاب شهرستان کاشان همچنین از توجه به مقوله پیشگیری از جرم و تلاش برای تأمین حقوق عامه به عنوان دیگر برنامه های خود در سمت جدید نام برد و خاطرنشان کرد: تلاش برای بازگردندن اراضی دولتی و انفال، مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر، برخود شدید با بحث سرقت، مقابله با فروش و عرضه مشروبات الکلی و رباخواران در شهرستان کاشان به شدت پیگیری خواهد شد و مردم بدانند فضا برای این اقشار ناامن خواهد شد.

 

روح الله دهقانی در ادامه یادآور شد: پیگیری امور قضایی مرتبط با فعالان بخش اقتصاد و صنعت«سربازان جهاد اقتصادی» و شنیدن درددل ها و مشکلات آنها و تلاش برای رفه دغدغه های آنها با کمک مسؤلان ادارات از دیگر برنامه های اینجانب خواهد بود.

 

دادستان سابق عمومی و انقلاب کاشان نیز در بخشی از این آیین و در سخنانی، اهلیت مسؤل را یکی از شروط حل مشکلات دانست و افزود: شرط دیگر آن است که آن مسؤل به وظیفه و پست خود به چشم طعمه و ابزار سؤاستفاده نگاه نکند.

 

محمد تکبیرگو با بیان این که سنجش کارآمدی یک سیستم، سطح رضایت مردم است یادآور شد: در حوزه امور قضایی و دادگستری سه عنصر سرعت در رسیدگی، دقت در رسیدگی و خوش رفتاری و ملاطفت با مردم از مهم ترین ابزار سطح کارآمدی به شمار می آید.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود مدیران و مسؤلان اجرایی را به الگوپذیری از سیره مدیریتی سلمان فارسی دعوت و خاطرنشان کرد: مردم در ابتدای ورود وی به استان مدائن در دوران زمامداری حضرت علی علیه السلام به جهت ساده بودن ظاهر و اسباب مأموریت او را نشناختند و پس از شروع دوران مسؤلیت خود نیز حتی در مورد انتخاب محل انجام سمت، سعی بر ساده زیستی و عدم مال اندوزی داشت.

 

در این آیین همزمان با اعلان و اهدای حکم دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کاشان به نام روح الله دهقانی، حکم تکبیرگو با سمت مستشار دادگاههای تجدیدنظر استان اصفهان نیز به وی اهدا شد.

 

اصفهانی دادستان عمومی‌ و ‌انقلاب استان اصفهان، حبیبی رئیس کل  دادگستری استان اصفهان، رسول زاده رییس شورای اسلامی شهر کاشان و شماری از اعضای این شورا، ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان و‌ آران و‌ بیدگل در ‌مجلس، مرتضایی فرماندار و ابریشمی راد شهردار کاشان، افضلی رییس دادگستری شهرستان کاشان، اسدی معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات و رستگاری معاون محترم اداری و مالی دادگستری اصفهان و رؤسای دادستانی و قضات حوزه های قضایی آران و بیدگل، نطنز و بادرود نیز از دیگر مقامات حاضر در این آیین بودند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا