خودرو

از افزایش محصولات خودرویی تا افزایش نیوری کار متخصص در گروه بهمن بعد از خصوصی سازی

مدیر عامل شرکت بهمن دیزل با اشاره به این که گروه بهمن بعد از خصوصی سازی در کمتر از دو سال به ظرفیت سه برابری رسید گفت: بعد از خصوصی سازی 3 خودرو به تولیدات بهمن موتور و 3 خودرو نیمه سنگین و سنگین هم به بهمن دیزل اضافه شده است که در همین راستا نیراین شرکت توانسته در زمینه افزودن برخی آپشن ها ، سیستم تطبیق با محیط زیست و سازگاری با استاندارد نیز پیشرفت هایی را داشته باشد.

ماد نیوز – مرتضی شفیعی در نشست دستاورد های خصوصی سازی گروه بهمن در جمع خبرنگاران اضافه کرد: گروه بهمن با کمترین میزان سرمایه گزاری توانست به بهترین شریک تجاری ، سریع ترین مذاکره و سریع ترین سیستم پخش عرضه محصول دست یابد. همچنین مساحت سالن های تولید بهمن دیزل طی این مدت به دو برابر با طراحی خطوط مدرن تولید خودروهای سنگین و 35% هم، فضای بهمن موتور افزایش یافته است.

عضو هیات مدیره گروه بهمن با اشاره به الگوی کیفیت در تمام مراحل فعالیت های گروه بهمن گفت: خودروهای تولیدی بعد از خصوصی شدن این شرکت از 2 ستاره کیفی به 4 ستاره رسیده اند و شرکتی که در زمان تصدی دولت ضرر اعلام می کرد را به سوددهی رسانده ایم.ضمن اینکه در زمینه نیروهای انسانی بعد از خصوصی سازی گروه بهمن خلاء های موجود درخصوص نیروی انسانی را شناسایی و نیروی متخصص راجایگزین آن کردیم.

البته افزایش اشتغال برای یک هزار نفر و کسب عناوین کیفی و بهره وری نیز از دیگر دستاوردهای گروه بوده که توانسته ایم طی سه سال متوالی به کسب رتبه برتر در زمینه ی کیفیت دست یابیم، همچنین برای حفظ نیروی انسانی شرکت بهمن دیزل به گسترش بخش کاربری سازی این شرکت پرداخت.

شفیعی با اشاره به سختی های فعالیت های شرکت های خصوصی گفت: هر چند قوانین عمومی برای حمایت از تولید در سطوح مختلف دارای اشکال است ولی حرکت یک شرکت خصوصی در مسیر فعلی تولید در کشور می تواند مثبت و سازنده باشد.

وی گروه بهمن را از مدل های درست خصوصی سازی دانست و گفت: بحث خصوصی سازی در کشور به شکل مناسب صورت نگرفته است چرا که برای داشتن خصوصی سازی درست اهلیت و حضور اشخاص حقیقی در کار از اهمیت برخوردار است از این رو خصوصی سازی به بقا،سود و بهره وری فکر می کند و یک سیستم خود کنترلی دارد بنابراین مدیریت خصوصی که هم اهلیت داشته باشد و هم حقیقی به شمار آید را می توان در گروه بهمن شاهد بود چرا که توانسته به صورت تخصصی فعالیت خود را ادامه دهد و بزرگترین صنایع تولیدی را بدون هیچگونه نمایش و خود نمایی ایجاد کند.

شفیعی با اشاره به محدودیت های اقتصادی و تحریم گفت: برنامه داخلی سازی و استفاده از توان دستگاهها در گروه بهمن به خوبی اجرا شده است.

البته دشمنی های بی مورد در بستن راههای ادامه تولید در این گروه تنها تحریم های بین المللی نبوده و در داخل نیز عده ای ناآگاه با دستیابی به اطلاعات برنامه استفاده از راهکارهای جدید برای ادامه تولید را به گوش رسانه های خارجی رسانده اند و حتی نامه محرمانه برای ایجاد راهکارهای جدید سر از رسانه های بیگانه درآورد.

شفیعی در پایان با اشاره به اینکه هنوز در گروه بهمن با 4 هزار پرسنل علی رغم مشکلات تحریم و کاهش تولید هیچگونه تعدیل نیرو صورت نگرفته گفت: اصل سهامداران در گروه بهمن ادامه تولید و نگهداری اشتغال کشور و حتی ادامه توسعه است و هنوز توسعه در این گروه در جریان است و این نگاه ملی و حفظ اشتغال باید تشویق شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا