علمی و فناوری

ماشين ابزار CNC ايراني با نام پرسپوليس توسط سايپا معرفي شد

شرکت قالب‌های بزرگ صنعتی سایپا در سومين نمايشگاه خودروي تهران،  ماشين ابزار CNC ايراني را با نام پرسپوليس، در معرض ديد بازديدكنندگان قرار داده است.

 همزمان با سومين نمايشگاه بين المللي خودروي تهران، شركت قالب هاي بزرگ صنعتي سايپا به عنوان يكي از پيشروترين شركت ها در زمينه طراحي و ساخت قالب هاي فلزي بدنه خودرو و فيكسچرهاي مربوطه، ماشين ابزاري را در معرض ديد بازديدكنندگان قرار داده كه به طور كامل توسط متخصصان ايراني طراحي و ساخته شده است.

اين ماشين ابزار از نوع CNC كه به نام پرسپوليس نامگذاري شده است و نخستين ماشين فرز دروازه اي است كه در ايران و توسط متخصصان داخلي طراحي و ساخته شده است.

شرکت قالب های بزرگ صنعتی سایپا با تکیه بر توان فنی و تجارب طراحی و ساخت  قالب های فلزی بدنه خودرو و فیکسچرهای مربوط به آن و ماشین های ابزار CNC طی پروژه هایی که در زمان نياز كشورمان، داوطلبی برای انجام  آنها در صنعت پیش قدم نبود محصولاتی را تاکنون تولید کرده و به بهره برداری رسانده که گستره  جغرافیایی آنها در داخل کشور از زیر مجموعه های گروه سایپا تا پالایشگاه نفت اصفهان، نیروگاه لوشان و نیروگاه بادی منجیل است.

این شرکت علاوه بر گام نهادن در راستای پاسخ به نیازهای صنایع داخلی با صادات ماشین های ابزارCNC  به كشوهاي اسپانيا، تركيه ، هند و اندونزی و صادرات فیکسچر به کره جنوبی و صادرات قالب به فرانسه و اسلوونی و ترکیه نشان داده که قابلیت هایی در سطح مورد نیاز خودروسازان اروپایی دارد.

در بازدید از شرکت قالب های بزرگ صنعتی سایپا آنچه بیش از بقیه باعث جلب توجه صنعت گران و بازدید کنندگان می شد اولین ماشین فرزCNC دروازه ای طراحی و ساخته شده توسط همکارانمان در شرکت قالب های بزرگ صنعتی سایپا است که نام پرسپولیس نیز بر آن گذاشته شده و  نمای ستون های آن نیز تداعی کننده دروازه های ورودی اصلی تخت جمشید است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا