سلامتکرمانشاهکرمانشاه

اطلاعیه اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه درباره غبارآلودگی هوای استان

به گزارش پایگاه خبری ماد ، در متن این اطلاعیه آمده : کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا با دقت و به صورت مستمر وضعیت غبارآلودگی آسمان استان را رصد کرده و در صورت استمرار شرایط جوی حاکم و تشدید آلودگی، ضمن برگزاری جلسه، در خصوص نحوه فعالیت ادارات، مراکز آموزشی و بانکها متعاقبا از طریق روابط عمومی استانداری کرمانشاه و رسانه های رسمی اطلاع رسانی خواهد کرد.

مردم شریف کرمانشاه برای حفظ سلامت خود، لازم است به توصیه‌های بهداشتی و خودمراقبتی زیر تا پایان شرایط غبارآلود هوای استان توجه کنند: در شهرهای بحرانی ( شهرستانهای مرزی و غربی و اورامانات ) کلیه افراد به ویژه افراد حساس شامل سالمندان، مادران باردار ، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری قلبی عروقی و تنفسی از منزل خارج نشوند.

شهرستانهایی که شاخص آلودگی آنها در وضعیت هشدار و اضطرار قرار دارد ، گروه های پرخطر و حساس تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنند. سایر افراد نیز با استفاده از ماسک‌ مناسب و صرفا در مواقع ضروری خارج شوند و حضوردر فضای باز را به حداقل زمان ممکن کاهش دهند.

ورزشکاران در زمان وقوع پدیده گردوغبار ،در فضای باز ورزش نکنند و کوهنوردان از کوهنوردی اجتناب کنند.

به پارک ها و پیاده روی نروید زیرا مضرات و خطرات پیاده روی و حضور در پارک در شرایط آلودگی شدید هوا، بیش از منافع آن می باشد.

در صورت استفاده از خودروی شخصی، ضمن استفاده ازماسک مناسب، شیشه ها را بالا نگهدارید.

درصورت ضرورت برای خروج از منزل یا محل کار، حتماً از ماسک مناسب استفاده کنید.ماسک مناسب در این شرایط با توجه به بیماری کرونا‌، ماسک n95 یا ماسک ffp2،ffp3 به همراه ماسک های سه لایه می باشد.

جمعه ۲۰ خرداد ماه ۱۴۰۱

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا