اجتماعیکرمانشاه

تامین آب شرب مردم مهم‌ترین اولویت فرمانداران در تابستان ۱۴۰۱ است

دکتر منوچهر فخری گفت: بر اساس آمار اعلام شده توسط هواشناسی، میزان بارندگی استان در سال بارشی جاری در مقایسه با سال گذشته، ۳۳ درصد کاهش یافته است و در این شرایط دشوار، برنامه ریزی برای تامین آب شرب مردم باید اولویت اصلی تمامی فرمانداران باشد‌.

 

به گزارش پایگاه خبری ماد ، معاون عمرانی استاندار کرمانشاه در نشست قرارگاه عملیاتی برای تامین آب شرب شهر کرمانشاه که با حضور مدیران دستگاه های مختلف برگزار شد؛ عنوان کرد: بر اساس آمار اعلام شده توسط هواشناسی، میزان بارندگی استان در سال بارشی جاری در مقایسه با سال گذشته، ۳۳ درصد کاهش یافته و نسبت به بلندمدت نیز کاهش ۴۴ درصدی داشته است که یک هشدار بسیار نگران کننده است.

 

وی با تاکید بر اینکه مشکلات حوزه آب شرب تنها به کاهش شدید میزان بارندگی ها محدود نمی‌شود، در ادامه گفت: متاسفانه مشکل کمبود منابع آبی، اجرا نشدن برخی از خطوط بین مخزنی در سطح شهر و همچنین موضوع پرت آب بر اثر فرسودگی شبکه، از دیگر مشکلات قدیمی و جدی است که در حوزه آب شهری، خدمات رسانی به شهروندان را با دشواری روبرو کرده است.

 

دکتر فخری گفت: استاندار محترم کرمانشاه از همان روزهای آغاز به کار دستور تشکیل یک قرارگاه عملیاتی برای تامین آب شرب شهر کرمانشاه را دادند و عملیات رفع نقص خط انتقال آب گاوشان به شهر کرمانشاه خوشبختانه با موفقیت انجام شد که کار بسیار بزرگی بود.

 

وی افزود: همچنین با تلاش و پیگیری استاندار محترم مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه تامین آب شرب اختصاص یافت که کمک بسیار بزرگی برای پیشبرد این پروژه است. 

 

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: مدیریت ارشد استان با کمک دستگاه‌های اجرایی با تمام توان در تلاش است تا در این شرایط خشکسالی و کاهش شدید بارندگی‌ها، بستری را فراهم کند تا شهروندان کرمانشاهی در تابستان شاهد کمترین مشکل و تنش در حوزه آب باشند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا