اجتماعیایثار و شهادتکشاورزی

“بازی دراز” حدیث جانفشانی، رشادت و فداکاری رزمندگان است

استاندار کرمانشاه هشت سال دفاع مقدس را حدیث رشادت، جانفشانی، فداکاری، وفاداری و ایثار رزمندگان و اتحاد و انسجام مردم برای دفاع از این مرز و بوم برشمرد و گفت: عملیات غرور آفرین بازی دراز نمادی از مقاومت، ایستادگی، دلاوری و پایداری ملتی سرافراز در سرپل ذهاب است. 

 

به گزارش پایگاه خبری ماد ، « بهمن امیری مقدم» در نشست هماهنگی برگزاری مراسم سالروز گرامیداشت عملیات ظفرمند و غرورآفرین بازی دراز اظهار داشت: در این مراسم با حضور 50 هزار نفر از کاروان های راهیان نور؛ ضمن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، یاد و خاطره شهدای والامقام و جانفشانی ها و ازخودگذشتگی رزمندگان را گرامی خواهیم داشت.

 

 وی افزود: بعد از 2 سال امکان برگزاری این مراسم معنوی و ترویج دهنده فرهنگ و مکتب ایثار و شهادت فراهم شده و برای این برنامه ملی هماهنگی های لازم در کمترین زمان ممکن باید انجام شود و برنامه¬ای مسنجم تدوین خواهد شد. 

 

 استاندار کرمانشاه خاطر نشان ساخت: استان کرمانشاه قدمگاه شهدا است و سرزمین راویان حدیث شهادت و ایثار است و بر این اساس همه موظف هستيم عمليات بازي دراز را که نماد مقاومت و ایستادگی است را به نحو مطلوب معرفی کنیم.

 

 امیری مقدم اجرای مطلوب این برنامه را فرصتی برای معرفي ظرفيت هاي فرهنگي،مذهبي و معنوي كرمانشاه دانست و گفت: مردم كرمانشاه همواره به مهمان نوازي و مقاومت شهره هستند.

 

 وي با تاكيد بر پاسداشت ارزش هاي دفاع مقدس و ايثارگري هاي شهدا و رزمندگان در طول دفاع مقدس ادامه داد: بايد همواره ياد و خاطره شهدا و ايثارگران را گرامي بداريم زيرا آرامش و امنيت امروز كشور مرهون خون شهدا است و بی شک مردم قدردان از خودگذشتگي هاي شهدا و ايثارگران هستند.

 

 مقام عالي استان از مديران اجرايي استان خواست كه نهايت اهتمام و تلاش خود را براي برگزاري هر چه بهتر مراسم گراميداشت عمليات بازي دراز بكار بگيرند و هر دستگاه به بهترين نحو وظايف و برنامه هاي كاري خود را انجام دهند.

 

 وي تصريح كرد: فرهنگ و ارشاد اسلامي استان نیز در مراسم گراميداشت عمليات بازي دراز اجرای برنامه هاي متنوع و فرهنگي را در دستور كار خود قرار دهد؛ زيرا اين مراسم فرهنگي و زيارتي است و همه دستگاه ها بايد با جديت به اجراي برنامه هاي خود بپردازند.

 

 نماينده عالي دولت در استان اظهار داشت: همچنين ضرورت دارد كه در اجراي برنامه از ظرفيت هاي مردمي هم استفاده شود و حضور 50 هزار نفر در مراسم بزرگداشت عمليات بازي دراز يك رزمايش معنوي براي پاسداشت ارزش هاي دفاع مقدس است.

 

 استاندار كرمانشاه همچنين از پليس راه استان نيز خواست كه اجراي برنامه هاي تسهيل ترافيكي در شهرستان هاي غربي استان و تردد كاميون ها از مسيرهاي جايگزين انجام شود.

 

 وي تاكيد كرد: بايد ضمن اينكه دستگاه هاي اجرايي كارهاي خود را دنبال كنند از ظرفيت هاي عموم مردم هم براي برگزاري هر چه بهتر مراسم استفاده شود.

 

 وي در پايان سخنان خود با اشاره به جايگاه پادگان ابوذر شهرستان سرپل ذهاب كه محل اعزام و تردد رزمندگان اسلام در طول جنگ تحمیلي به جبهه هاي حق عليه باطل بوده، گفت: بايد جايگاه اين پادگان در اجراي برنامه گراميداشت بازي دراز به عنوان يك كار معنوي بيش از پيش شناسانده شود.

 

 عملیات ظفرمند «بازی دراز» در اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ از سوی رزمندگان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی تیزپروازان هوانیروز کرمانشاه که در راس آنان خلبان شهید شیرودی حضور داشت، انجام شد.

 

در هشت روز عملیات دلاورانه، ارتفاعات بازی دراز از چنگال متجاوزان رژیم بعثی خارج و دشمن با تحمل هزاران کشته و صدها اسیر و انهدام تانک ها و تجهیزات نظامی مجبور به عقب نشینی شد.

 

بازی دراز از مناطق و ارتفاعات مهم میان شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب است که ارتش متجاوز عراق در ابتدای جنگ تحمیلی با تصرف این ارتفاعات تسلط کاملی بر این سه شهر غرب کرمانشاه داشت و از این منطقه ویژه برای دیده بانی و رصد فعالیت های رزمندگان اسلام استفاده می کرد.

 

در عملیات بازی دراز، ۵۴ دستگاه تانک و نفربر، سه فروند هواپیما، ۲ فروند بالگرد، ۲ دستگاه ادوات مهندسی دشمن بعثی منهدم و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ سرباز رژیم بعث عراق نیز کشته، زخمی و اسیر شدند.

 

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت در هشت سال جنگ تحمیلی بارها مورد حمله هوایی، گلوله باران و موشک باران ارتش بعث قرار گرفت و در این مدت ۸۵۶ شهید، یک هزار و ۴۰۰ جانباز و ۱۱۲ آزاده سرافراز تقدیم نظام اسلامی کرده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا