اجتماعیقضاییکرمانشاه

تشکیل پرونده شخصیت الکترونیک برای ۱۴۴ متهم در دادسرای کرمانشاه

شهرام کرمی دادستان کرمانشاه بااشاره به تلاش های صورت گرفته چند سال اخیر برای افزایش ارائه خدمات الکترونیک در این نهاد قضایی، اظهار کرد: یکی از مهمترین این اقدامات که طی سال گذشته انجام شد، ارسال شکوائیه الکترونیک از طریق کلانتری ها به دادسرا بود. 

 

به گزارش پایگاه خبری ماد، وی ادامه داد: تا پیش از این ارسال شکوائیه تنها از طریق دفاتر خدمات قضایی به داسرا انجام می شد، اما از سال گذشته این برنامه در کلانتری ها هم اجرا شد. 

 

به گفته این مسئول طی سال ۱۴۰۰ حدود ۷۵ هزار شکوائیه از طریق دفاتر خدمات قضایی و کلانتری ها به صورت الکترونیک به دادسرا ارسال شده است. 

 

وی به راه اندازی خدمات سوء پیشینه الکترونیک در دادسرا هم اشاره کرد و گفت: در این راستا افراد می توانند با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی، سایت عدل ایران و یا نصب برنامه عدالت روی گوشی های همراه خود برای اخذ خدمات سوء پیشینه الکترونیک اقدام کنند. 

 

دادستان کرمانشاه از صدور ۸۳۶۹ مورد خدمات سوء پیشینه الکترونیک طی سال گذشته خبر داد. 

 

وی در ادامه یکی دیگر از خدمات الکترونیک دادسرای کرمانشاه در سال گذشته را راه اندازی سامانه تشکیل پرونده شخصیت برای بعضی از متهمین اعلام کرد و گفت: برای هر متهم در قوه قضاییه یک پرونده شخصیت تشکیل می شود که در صورت لزوم به مرور تکمیل می شود و کلیه شعب قضایی می توانند آخرین وضعیت پرونده را مشاهده کنند. 

 

وی یادآورشد: طی سال گذشته برای ۱۴۴ متهم در دادسرای کرمانشاه پرونده شخصیت الکترونیک تشکیل شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا