اجتماعیقضاییکرمانشاه

دادستان کرمانشاه: از بودجه بیت المال برای هزینه های سنگین افطاری صرف نشود

شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، با تاکید براینکه همه دستگاه ها و نهادهای ذیربط باید زمینه بهره مندی هرچه تمام تر مردم از این ماه مبارک را فراهم کنند، اظهار کرد: در این راستا فرماندهی انتظامی با حضور فعال در معابر و اماکن عمومی، مراکز تجاری، پارک ها و تفرجگاه ها و . . . نسبت به تذکر و هشدار لازم به شهروندانی که روزه خواری می کنند اقدام کند. 

 

به گزارش پایگاه خبری ماد، دادستان کرمانشاه ادامه داد: افرادی که تظاهر به روزه خواری می کنند و یا پوشش نامتعارف و کشف حجاب در واحدهای صنفی و اماکن عمومی دارند با رعایت ضوابط قانونی و شرعی و مستندسازی به مراجع قضایی معرفی شوند.

 

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: معاونت ارجاع دادسرای مرکز استان هم موظف است پرونده‌های مربوط به تظاهر به عمل حرام و روزه‌خواری در انظار و اماکن عمومی را به صورت روزانه و به قید فوریت به شعبه دادستانی (به عنوان شعبه تخصصی) ارجاع کند و شعبه دادستانی نیز موظف به رسیدگی روزانه و فوری می باشد.

 

وی با تاکید بر لزوم تقویت امنیت پارک ها و تفرجگاه ها برای حضور مردم در زمان افطار و پس از آن خاطرنشان کرد: با این اقدام شهروندان روزه دار می توانند ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی با خیال آسوده و احساس امنیت کامل، فرصت مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت داشته باشند.

 

کرمی با بیان اینکه باید با گران فروشی واحدهای صنفی در این ایام برخورد شود، گفت: اتاق اصناف با همکاری سایر دستگاه های ذیربط به واحدهای صنفی گرانفروش و آن دسته از واحدهای صنفی که حرمت و شئون ضروری ماه رمضان و همچنین دستورالعمل های مرتبط با کرونا را رعایت نمی کنند، تذکر و هشدار داده و برخورد قانونی کند.

دادستان کرمانشاه اضافه کرد: همچنین پلیس نظارت بر اماکن نسبت به برقراری گشت‌های انتظامی در طول شبانه روز در سطح شهر اقدام، و ضمن تعیین مکان های مشخص و دارای مجوز برای خدمات رسانی به مسافران بر حفظ شئونات ماه مبارک رمضان در مکان های فوق نظارت کند. بنابراین کلیه صاحبان واحدهای پذیرایی ملزم هستند ضوابط و مقرراتی که با همکاری اتاق های اصناف، اتحادیه های صنفی و ناجا تدوین شده را رعایت کنند و در صورت عدم رعایت مراتب، پلیس قاطعانه با واحدهای صنفی متخلف برخورد و ضمن پلمپ آنها، نسبت تشکیل پرونده قضائی برای مالکان آن اقدام می کند. 

 

وی یادآودشد: با توجه به افزایش حجم ترافیک در ساعات افطار، نیروهای راهور با حضور فعال در صحنه و با تمرکز بر هسته مرکزی شهر، بازار و مراکز خرید، علاوه بر کنترل و روان سازی ترافیک، زمان رسیدگی به تصادف ها و حوادث رانندگی را کاهش دهد. 

 

به گفته این مسئول قضایی با هماهنگی فرماندهی انتظامی افرادی که داخل خودرو اقدام به کشف حجاب و روزه‌خواری می‌کنند جهت برخورد قانونی به مراجع قضایی تحویل داده می شوند. 

 

وی با تاکید جلوگیری از افزایش قیمت اقلام مصرفی مردم در این ایام اعلام کرد: همچنین ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و فرودگاه کرمانشاه ضمن ارائه تسهیلات لازم و اختصاص مکان مناسب برای رفاه حال مسافران با رعایت حرمت ماه مبارک رمضان، نسبت به ترویج و تبلیغ فرهنگ روزه داری در فرودگاه، پایانه های حمل و نقل مسافر و . . . اقدام و با همکاری فرماندهی انتظامی از حرمت شکنی در این مراکز جلوگیری کنند.

 

دادستان کرمانشاه اضافه کرد:شهرداری ضمن فضاسازی‌های محیطی در محتوای آیات، احادیث و متون زیبای مرتبط با ماه رحمت الهی در سطح شهر، نسبت به برپایی نمایشگاه‌ها و غرفه‌های فرهنگی – مذهبی، آموزش های قرآنی، تعالیم دینی و . . . به خصوص در پارک ها و بوستان ها اقدام کند.

 

کرمی در پایان یادآورشد: توصیه می شود استانداری ممنوعیت استفاده از بودجه بیت المال جهت هزینه های سنگین افطاری ها را به تمامی دستگاه های دولتی ابلاغ کند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا