اقتصادیکرمانشاه

استاندار كرمانشاه: نظارت های مستمر بر بازار بايد براي مردم ملموس باشد

استاندار كرمانشاه تاكيد كرد: نظارت ها و بازرسی های مستمر بر بازار باید به گونه ای انجام شود که برای مردم ملموس باشد و روند کنترل قیمت ها منجربه افزایش رضایتمندی مردم شود. 

 

 

به گزارش پايگاه خبری ماد؛ “بهمن اميري مقدم” در جلسه كارگروه تنظيم بازار استان با بیان اینکه ميزان ذخاير كالاهاي اساسي بايد بيشتر از ميزان مصرف و نياز استان باشد و جهادكشاورزي باید تمهيدات لازم را براي افزايش ذخاير اين كالاها سریعاً اتخاذ كند.

 

وي ادامه داد: نحوه­ی عرضه، توزیع و نظارت ها بايد به گونه اي باشد كه کالاهای اساسی بدون هيچ مشكلي به دست مردم برسد و مردم احساس كنند كه مديران مرتبط با تلاش ويژه و به صورت میدانی بر بازار نظارت دارند و با هر گونه كم فروشي و گران فروشي در بازار برخورد شدید می شود.

 

وي از فرمانداران خواست بر نحوه برخورد جدي با هر گونه گران فروشي چه در واحدهاي صنفي و چه در واحدهاي خبازي نظارت کنند؛ زيرا حق مردم است كه كالاهاي اساسي را بدون هيچ دغددغه اي تهيه و همچنين نان با كيفيت و مرغوب مصرف كنند.

 

مقام عالي استان تصريح كرد: اداره استاندارد وظیفه دارد که نظارت بر تجهیزاتی که واحدهای صنفی و صنعتی از آن برای ارائه خدمات استفاده می کنند؛ بیشتر کند و تست سالم بودن ترازوهاي فروشگاه ها و واحدهاي صنفي در ارتباط با عرضه مواد غذايي را با جديت تمام انجام دهد و با هر گونه كم فروشي برخورد كند زيرا اين نوع كار يعني كم فروشي ظلم به مردم است.

 

مدير ارشد استان همچنين از جهادكشاورزي استان نيز خواست که نظارت و پیگیری لازم در خصوص جوجه ريزي در واحدهاي مرغداري داشته باشد و تلاش خود را براي افزايش جوجه ريزي به سه ميليون قطعه در ماه افزايش دهد. همچنین براي اين موضوع برنامه هاي اجرايي خود را دنبال و با واحد مرغداري كه غير فعال مي باشد و فعاليت مناسبي در جوجه ريزي ندارد برخورد جدي داشته باشد.

 

استاندار كرمانشاه در ادامه با اشاره به برنامه ريزي هاي صورت گرفته در استان براي توزيع ميوه هاي ستاد تنظيم بازار گفت: سازمان حمايت از مصرف كننده در استان موظف است تا فردا قيمت اين ميوه ها را با 15 درصد تخفيف تعيين كند و اين ميوه ها هر چه سريعتر براي توزيع روانه بازار گردند.

 

اميري مقدم با بيان اينكه بايد تلاش شود تا ميوه هاي ستاد تنظيم بازار با قيمت تعيين شده به دست همه مردم به ويژه اقشار ضعيف جامعه برسد، تصريح كرد: اين ميوه ها بايد با كيفيت و مرغوب باشد و اگر مغازه ميوه فروشي كه ميوه هاي ستاد تنظيم بازار را داشته باشد و آنها را به فروش برساند اين اقدام جرم است و بايد با متخلف برخورد شود.

 

وي همچنين خواستار نظارت بيشتر بر فعاليت فروشگاه هاي بزرگ عرضه مواد غذايي در استان شد و گفت: متاسفانه طبق بررسي هاي صورت گرفته عملكرد بعضي از اين فروشگاه ها مناسب نيست و ام لذا دستگاه هاي نظارت وظيفه دارند كه نظارت جدي تر و بيشتري در فروش و عرضه مواد غذايي در فروشگاه هاي بزرگ داشته باشند و از هر گونه كم فروشي جلوگيري كنند.

 

نماينده عالي دولت در استان تصريح كرد: وقتي تخلف اين فروشگاه ها محرز شد جاي هيچ گونه مماشاتي نيست و دستگاه هاي ذيربط موظف به برخورد جدي هستند.

 

وي در ادامه خواستار نظارت جدي بر توزيع و فروش هر گونه مواد غذايي در بيمارستان ها و مراكز درماني شد و اظهار داشت: مكان هايي كه در بيمارستان ها و مراكز درماني اقدام به عرضه مواد غذايي دارند بايد مشمول نظارت گردند و اين مكان ها در قيمت كالاها نبايد هيچ فرقي با بيرون بيمارستان داشته باشند.

 

استاندار كرمانشاه در پايان سخنان خود با بيان اينكه تاثير بازرسي ها و نظارت ها در بازار بايد براي مردم ملموس و مشخص باشد، گفت: هدف از انجام جديت و افزايش بازديدها و نظارت ها كسب رضايتمندي مردم است و ما مديران وظيفه داريم كه بهترين خدمات را با بهترين كيفيت براي مردم فراهم کنیم

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا