اجتماعیکرمانشاه

اهدای سند حفاظت از ۷۸ هزار هکتار از مراتع به اهالی یکی از روستاهای شهرستان صحنه برای اولین بار در کشور

دکتر توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، در هفته منابع طبیعی و خجسته میلاد امام سجاد (ع) میزبان مدیر کل منابع طبیعی استان بود.

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماد، دکتر توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، در هفته منابع طبیعی و خجسته میلاد امام سجاد (ع) میزبان مدیر کل منابع طبیعی استان بود.

دکتر توسلی زاده ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و هفته منابع طبیعی، با تأکید بر اهمیت منابع طبیعی بیان داشت: مردم باید ارزش این منابع خدادادی را درک کنند و در حفاظت و صیانت از آن کوشا باشند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه حفظ منابع ملی و طبیعی نیازمند آگاهی و شناخت عمومی مردم است، افزود: لازم است در موضوع شناخت و آموزش عمومی منابع طبیعی به گونه ای فرهنگسازی شود که نقش این منابع در زندگی مردم و توسعه عمومی تبیین شود.

وی ادامه داد: برآنیم با همکاری اداره کل منابع طبیعی و معاونت پیشگیری دادگستری استان، طرحی پیشگیرانه را در راستای حفاظت از منابع طبیعی و جنگلها تدوین کنیم.

دکتر توسلی زاده با اشاره به مشکلات و مسائل منابع طبیعی که از زبان مدیر کل و سایر معاونین ایشان بیان شد گفت: فهرستی از درخواستها، نیازها و مسائل و مشکلات خود را به ما منعکس کنید تا با طرح آن در شورای تأمین استان و با تصویب راهکارهای لازم، در پی مرتفع کردن آنها باشیم و کمک کنیم از اختیارات بیشتری برخوردار شوید.

در پایان با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، سند حفاظت از ۷۸ هزار هکتار از مراتع شهرستان صحنه به نمایندگی از مردم آن منطقه به یکی از اهالی آنجا اهدا شد که برای اولین بار در کشور اتفاق افتاده است.

هدف از انجام این اقدام، حفاظت کامل از این مراتع و استفاده قانونی از آن توسط مردم آن منطقه می باشد.

لازم به ذکر است از مجموع یک میلیون و ششصد هزار هکتار از منابع طبیعی استان، حدود یک میلیون و پانصد و پنجاه هزار هکتار یعنی حدود ۹۶ درصد آن به نام منابع طبیعی تثبیت شده است.

پس از این جلسه دکتر توسلی زاده به مناسبت هفته منابع طبیعی در محوطه دادگستری کرمانشاه یک اصله نهال کاشت.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا