سلامتکرمانشاه

معاون وزیر بهداشت: احتمالا از قله پیک ششم کرونا عبور کرده‌ایم.

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: احتمالا از قله پیک ششم کرونا عبور کرده‌ایم. 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماد،  بهرام دارایی، در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، توان کشور را در کنترل پیک شششم کرونا عالی توصیف کرد و افزود: احتمالا از قله پیک ششم کرونا عبور کرده ایم و امیدواریم روند کاهشی مبتلایان همچنان استمرار پیدا کند.

وی ادامه داد: آنطور که آمارها نشان می دهد، در این پیک نسبت به سایر مناطق دنیا وضعیت بهتری داشتیم که این مسئله به دلیل اقداماتی همچون واکسیناسیون گسترده و دیگر تمهیدات اندیشه شده است.

معاون غذا و داروی وزیر بهداشت همچنین از تامین 210 میلیون دوز واکسن کرونا داخلی و خارجی توسط وزارت بهداشت خبرداد و افزود: در حال حاضر حدود 85 درصد از جمعیت کشور علیه این بیماری واکسیناسیون شده اند.

دارایی تصریح کرد: تزریق دوز سوم واکسن کرونا در کشور در حال انجام است و برای افراد در معرض خطر برنامه ریزی کرده ایم که سال آینده دوز چهارم را هم تزریق کنند.

معاون وزیر بهداشت، به توان شرکت های داخلی در تولید واکسن کرونا اشاره ای داشت و گفت: شرکت های داخلی درحال حاضر این توان را  دارند که ماهانه بیش از 50 میلیون دوز واکسن کرونا تولید کنند.

وی افزود: اولین کشوری هستیم در دنیا که  واکسن سویه امیکرون را تولید کرده ایم.

رئیس سازمان غذا و داوری کشور با بیان اینکه در حال حاضر 21 شرکت ایرانی وارد فاز تولید واکسن کرونا با پلتفرم های مختلف شده اند، ادامه داد : واکسن برکت در لیست واکسن های کرونا جهانی قرار گرفته و مراحل نهایی تاییدیه جهانی را می گذراند و سایر واکسن های ایرانی هم در مرحله ارزیابی قرار دارند.

دارایی تاکید کرد: توان شرکت های ایرانی در تولید واکسن های کرونا نشان از آن است که اگر به این شرکت ها اعتماد شود، می توانند کارهای بزرگی انجام دهند.

معاون غدا و داروی وزارت بهداشت ادامه داد: در بحث تخت های PICU و NICU در این مدت رشد خوبی داشته ایم و قرار است تعداد تخت های PICU  را تا پایان سال به 500 تخت افزایش دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در کنار همه پیشرفت ها، مشکلات مالی هم باعث شده تا مطالبات جامعه پزشکی عقب بیافتد، عنوان کرد: در حال حاضر دانشگاه های علوم پزشکی حدود هشت هزار میلیارد تومان از بیمه ها طلب دارند و از آن سو حدود 12 میلیارد تومان به شرکت های دارویی و تجهیزات بدهکار هستیم که از نمایندگان می خواهیم در این زمینه کمک هایی داشته باشند.

دارایی در پایان از زحمات محمودرضا مرادی رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی قدردانی و ابراز امیدواری کرد که روزهای خوبی با حضور قباد محمدی سرپرست دانشگاه پیش روی حوزه پزشکی کرمانشاه باشد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا