علمی و فناوریکرمانشاهورزشی

با حضور وزیر ورزش و جوانان و دکتر طهرانچی مراسم اختتامیه نخستین لیگ غیرحضوری ورزش همگانی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

مراسم اختتامیه نخستین لیگ غیرحضوری ورزش همگانی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور وزیر ورزش و جوانان و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد و از سه نفر از دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه تقدیر بعمل آمد

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماد، مراسم اختتامیه نخستین لیگ غیرحضوری ورزش همگانی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان و دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی امروز در سالن همایش کتابخانه زنده یاد دکتر حبیبی برگزار شد.

در این مراسم افشین ملایی رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی، هادی بشیریان رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، دکتر مهدی علی نژاد دبیر شورای عالی ورزش دانشگاه، مهدی میرجلیلی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران، دکتر حسین بابویی رئیس فدراسیون دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران، دکتر محمد پورکیانی عضو هیأت رئیسه فدراسیون ملی ورزشهای دانشگاهی، دکتر فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر امیرعباس لشگری رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشتند.

دکتر لشگری: توسعه ورزش همگانی در دانشگاه آزاد اسلامی براساس سند تحول و تعالی در دستور کار قرار گرفته است

دکتر امیرعباس لشگری رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم با تبریک ولادت با سعادت جواد الائمه (ع) گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در ورزش قهرمانی و حرفه ای به خوبی درخشیده و توانسته گام های بلندی در ورزش کشور بردارد. این دانشگاه پرچمدار ورزش قهرمانی و حرفه ای است. 

وی با بیان اینکه توسعه ورزش همگانی در دانشگاه آزاد اسلامی، براساس سند تحول و تعالی دانشگاه در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: برای رسیدن به این هدف برنامه‌ریزی و سیاست گذاری های لازم در دانشگاه انجام شده و بر همین اساس نخستین لیگ غیرحضوری ورزش همگانی را در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار کردیم. 

دکتر لشگری با اشاره به جزئیات برگزاری لیگ غیرحضوری ورزش همگانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سامانه ای برای این لیگ به صورت بومی در دانشگاه طراحی شد تا علیرغم عدم حضور دانشجویان در دانشگاه، با دانشجویان، کارکنان و اساتید ارتباط ورزشی برقرار شود. 

وی ادامه داد: پس از تدوین و ابلاغ آیین نامه لیگ ورزش همگانی، همزمان با هفته تربیت بدنی در آبان ماه سال جاری، لیگ غیرحضوری ورزش همگانی را در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور آغاز کردیم. در بسیاری از موارد فعالیت های همگانی به صورت مقطعی انجام می شد، اما دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال این بود که لیگی برگزار کند که تداوم داشته باشد و همه رده های سنی و مقاطع تحصیلی در آن حضور داشته باشند. 

رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی به استقبال دانشگاهیان این دانشگاه از نخستین لیگ غیرحضوری ورزش همگانی اشاره و تصریح کرد: 31 هزار و 314 نفر در سطح کشور در لیگ ورزش همگانی حضور داشتند و امیدواریم این لیگ آغاز خوبی برای سایر دانشگاه های کشور و مؤسسات آموزش عالی کشور باشد. 

وی تأکید کرد: باید جامعه دانشگاهی با ورزش همگانی عجین شود و وظیفه دانشگاهیان در این زمینه ایجاد و گسترش فرهنگ تربیت بدنی و فعالیت فیزیکی است. 

دکتر لشگری با بیان اینکه در نخستین لیگ غیرحضوری ورزش همگانی دانشگاه آزاد اسلامی از حضور دانش آموزان محروم بودیم، گفت: ان شاءالله در لیگ دوم که در فروردین ماه سال 1401 برگزار می شوند، دانش آموزان مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی نیز حضور خواهند داشت و شاهد حضور و فعالیت همه مقاطع تحصیلی از مقطع پیش دبستانی تا دکتری تخصصی خواهیم بود. 

رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: امیدواریم لیگ بعدی ورزش همگانی دانشگاه آزاد اسلامی را قدرتمند و بهتر برگزار کنیم تا شاهد نهادینه شدن  فرهنگ ورزش همگانی در کشور باشیم.  

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی: دانشگاه آزاد اسلامی پیشانی جامعه علمی کشور در جهت توسعه ورزش همگانی است

افشین ملایی رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی نیز در این مراسم گفت: قانون اساسی به عنوان اصلی ترین مرجع تصمیم گیری مدیران در خصوص تأمین سلامت مردم تأکید ویژه ای دارد. یکی از وظایف بدیهی، مهم و اثرگذار دولت، ایجاد و توسعه ورزش رایگان برای همه آحاد مردم است. 

وی اظهار داشت: مرکز ملی آمار به عنوان سازمان تخصصی میزان فعالیت ورزشی ایران را پایش کرده است. در سال 1396، 51 درصد مردم بالای 15 سال سن فعالیت ورزشی داشتند، اما در سال 99 این رقم به 46 درصد کاهش یافته است.

رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی پدیده کرونا را در کاهش فعالیت های ورزشی مردم تأثیرگذار دانست و افزود: برای افزایش سطح فعالیت های فیزیکی و جسمی مردم فدراسیون ورزشهای همگانی همسو با وزارت ورزش و جوانان با استفاده از فضای مجازی برای حذف مکان فعالیت ورزشی در سطح کشور اقدام کرد و از تهدید کرونا به عنوان یک فرصت استفاده کرد.

ملایی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با روحیه تعهد به سمت استفاده از فضای مجازی برای گسترش ورزش همگانی پیش رفت و در حال حاضر یکی از شرکای موفق، علمی و فعال فدراسیون ورزش همگانی، دانشگاه آزاد اسلامی است که پیشانی جامعه علمی کشور در جهت توسعه ورزش همگانی است.

برگزیدگان نخستین لیگ غیرحضوری ورزش همگانی دانشگاه آزاد اسلامی 

با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، دکتر فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر مهدی علی نژاد دبیر شورای عالی ورزش دانشگاه و دکتر امیرعباس لشگری رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی از 12 برگزیده نخستین لیگ غیرحضوری ورزش همگانی دانشگاه آزاد اسلامی تقدیر شد.

مقام اول/ دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری

مقام دوم/ دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه

مقام سوم/ دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس 

دانشجویان خواهر برگزیده

فاطمه آزاد شهرکی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد

عفت فیضی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز

راحل یاوری دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه

همکاران خواهر برگزیده

سمینه سمیع همکار دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران

سیده زهره علوی همکار دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز

روشن احمدی همکار دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان

دانشجویان برادر برگزیده

حسین حسین آبادی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک

بهزاد رمضانی پویا دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد

محمدامین تاراسی بروجنی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجن

همکاران برادر برگزیده

حسین همایون فرد همکار دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان

دکتر حجت اله آدینه حسین آبادی همکار دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد

حسن صالحی دون همکار دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا