اجتماعیخبر ویژهکرمانشاه

بخشی پور: جهش فوق العاده در حوزه آب استان کرمانشاه

نماینده مردم شهرستانهای اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی: در حوزه آب شرب شاهد جهش فوق العاده ای بودایم کارهای خوبی آغاز شده است که باید با شتاب بیشتری انجام شود.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماد، مجتبی بخشی پور نماینده مردم شهرستانهای اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی در حاشیه افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه های آبرسانی شهرستان اسلام آباد غرب خاطر نشان ساخت: ما در حوزه آب شاهد جهش فوق العاده ای بودایم، کارهای خوبی آغاز شده است که باید با شتاب بیشتری انجام شود. ۱۴۰۹ میلیارد تومان در حوزه آب اعتبار مصوب گردید که چیزی نزدیک به ۸۰۰ میلیارد تومان از آن تحقق یافت.

وی افزود: متاسفانه در حوزه فاضلاب ضعف هایی وجود دارد طرح فاضلاب اسلام آباد غرب بسته شده اما کار تکمیل نشده است و قطعا باید راهکاری برای این موضوع پیدا شود.

بخشی پور در خصوص سدآزادی و بهره برداری از آب آن گفت: با اعتبارات امور آب این مهم امکان پذیر نخواهد بود تنها راه حل این پروژه استفاده از اعتبارات پتروشیمی می باشد که مقدار زیادی آب لازم دارد ما می توانیم از طریق تهاتر کار را پیش ببریم پتروشیمی خط انتقال این پروژه را انجام دهد و از طریق آب مصرفی این شرکت تهاتر صورت پذیرد. زیرا چنانچه ما منتظر اعتبارات ملی و استانی از طریق آب منطقه ای باشیم این پروژه سالها به طول خواهد انجامید.

به گفته نماینده مردم شهرستانهای اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی سد چناره در حوزه دهستان منصوری بخش حمیل واقع شده که بیش از ۸۰۰ هکتار از منابع ملی و اراضی مردم این منطقه زیر آب خواهد رفت. ۶۷ میلیون متر مکعب آب این سد سهم استان همجوار شده است چرا ما نباید از این آب سهم داشته باشیم تا مشکلات اشتغال توسط آن رفع شود. در حوزه صنعت جایی که سرمایه گذار وارد منطقه شود چنانچه آب باشد مشتاق تر خواهد بود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا