اجتماعیکرمانشاه

۱۳۵کلاس درس در کرمانشاه افتتاح شد

همزمان با دهه مبارک فجر و با حضور ویدئو کنفرانسی معاون اول رئیس جمهور، ۲۴ مدرسه با ۱۳۵ کلاس درس در استان کرمانشاه همزمان با دیگر پروژه‌های آموزشی در سراسر کشور افتتاح شد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماد، مرزبان نظری مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه امروز (۱۹بهمن‌ماه) در آیین افتتاح این ۱۳۵ کلاس درس در کرمانشاه، اظهار کرد: برای ساخت این مدارس که ۱۳ هزار و ۶۶۱ متر مربع زیربنا دارند، ۷۷ میلیارد تومان هزینه شده است. وی سپس با اشاره به مشارکت خوب خیرین مدرسه ساز استان کرمانشاه در امر ساخت مدرسه، گفت: ۲۰ پروژه از پروژه های افتتاحی دهه فجر امسال از سوی خیرین مدرسه ساز استان تامین اعتبار شده است.

 «مرزبان نظری» افزود: در چهار سال گذشته میزان اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش ۵۰ درصد کاهش یافته در حالی که در بحث اعتبارات ملی رقمی نزدیک به ۹۳۴ درصد افزایش اعتبار داشتیم. وی اضافه کرد: از محل اعتبارات ملی تخصیص کامل ۲۲۹ میلیارد تومان داشتیم و اعتبارات استانی هم ۲۹ میلیارد تومان مصوب شده که رقمی حدود هفت میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

 مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه در ادامه گفت: زمانی ۳۰ درصد اعتبارات استانی مربوط به بحث آموزش و نوسازی مدارس بود که الان به زیر سه درصد رسیده است و نیاز به حمایت مسئولان استانی دارد. وی یادآور شد: امسال میزان اعتبارات ملی حوزه نوسازی مدارس استان ۲۲۹ میلیارد تومان بوده که این رقم در حوزه اعتبارات استانی تنها هفت میلیارد تومان بوده است.

 وی ادامه داد: خیرین مدرسه ساز استان کرمانشاه امسال با تامین اعتبار ساخت ۷۹ پروژه آموزشی، ۵۰ میلیارد تومان به امر مدرسه سازی در استان کمک کرده اند.

 در ادامه، غلامرضا افتخاری رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان کرمانشاه نیز در این نشست ضمن قدردانی از کمک های خیرین مدرسه ساز استان در امر مدرسه سازی، گفت: بیشترین خیرین مدرسه ساز استان خانم ها هستند.وی اشاره ای هم به وجود مدارس کانکسی و مشکلات آموزش در این نوع کلاس های درس داشت و از خیرین استان برای ورود به حوزه حذف مدارس کانکسی دعوت کرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا