اجتماعیکرمانشاه

استاندار کرمانشاه: کرمانشاه نماد وحدت و الگوی همزیستی مسالمت آمیز در کشور است

استاندار کرمانشاه:

کرمانشاه نماد وحدت و الگوی همزیستی مسالمت آمیز در کشور است 

استاندار کرمانشاه گفت: کرمانشاهی ها در طول تاریخ مردمانی اهل فرهنگ، وطن دوست، دیندار، مهمانوار و اهل مدارا بوده‌اند و این منطقه مظهر و نماد وحدت و همزیستی مسالمت آمیز است و این واقعیت و جوهره اصلی کرمانشاه همین است. 

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماد، بهمن امیری مقدم در دیدار با جمعی از ائمه جمعه و علمای اهل سنت اورامانات و کرمانشاه که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد؛ عنوان کرد: در استان ما خوش بختانه همه مذاهب با همگرایی، همدلی، صمیمت و برادری در کنار هم زندگی می‌کنند و در این زمینه کرمانشاه یک الگوی ممتاز برای کشور محسوب می‌شود‌.

وی تاکید کرد: برای کسانی که خدمتگزار مردم هستند، چهار گوشه این استان با هم فرقی ندارد و وظیفه ما، انجام خدمت یکسان و صادقانه به همه است.

استاندار کرمانشاه در ادامه به تجلیل از شخصیت و رویکرد وحدت مدارانه و دلسوزانه ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه پاوه و دیگر علمای فرهیخته اهل سنت استان پرداخت و گفت: این علما و بزرگان یک تکیه‌‌گاه برای استان کرمانشاه و کشور عزیز ما هستند و مردمداری و ارتباط صمیمی آن‌ها با مردم بزرگوار اهل سنت، یک سرمایه اجتماعی است. 

وی ادامه داد: خوشبختانه آمار آسیب‌های در پاوه و اورامانات بسیار پایین است و مردمان این منطقه انسان‌هایی قانع، صبور، صادق و تلاشگر هستند و بزرگان خود را محترم می‌شمارند و این به دلیل خصلت‌های نیکو و باید گردآوری و به عنوان یک الگو معرفی شود.

امیری مقدم با تاکید بر اینکه باید سنت های خوب و حسنه را در جامعه گسترش داد، در ادامه عنوان کرد: هر چه جایگاه بزرگان و فرهیختگان در میان مردم تقویت شود ما جامعه بهتر و سالم تری خواهیم داشت و می توان بسیاری از مشکلات حاد را با کمک همین افراد فرهیخته و اثرگذار حل کرد. 

وی در بخش دیگری از سخنانش از توسعه گردشگری به عنوان یکی از محورهای اصلی برنامه اشتغال زایی استان نام برد و گفت: در برخی از استان‌ها از بیابان، جاذبه گردشگری ساخته‌اند و شغل ایجاد کرده‌اند ولی در استان ما منطقه‌ای مانند اورامانات با این همه زیبایی‌های بی نظیر و بی مانند، هنوز برای بسیاری از گردشگران ناشناخته مانده است.

استاندار کرمانشاه با تاکید باید بر ضرورت معرفی شایسته زیبایی ها و جاذبه های گردشگری منطقه اورامانات در ادامه گفت: باید صنایع دستی زیبا و اصیل منطقه اورامانات را معرفی کنیم و آن را به همه دنیا صادر کنیم.

وی در ادامه یکی از اولویت های اصلی استان را معرفی درست و شایسته کرمانشاه به جامعه پیرامونی دانست و گفت: کرمانشاهی ها در طول تاریخ مردمانی بافرهنگ، وطن دوست، مهمانوار بوده‌اند و این منطقه مظهر وحدت و همزیستی مسالمت آمیز است و این واقعیت و جوهره اصلی کرمانشاه همین است. 

 مدیر ارشد استان افزود: متاسفانه طی این سال ها کرمانشاه را بیشتر با صفاتی مانند رتبه اول بیکاری، بزهکاری و ناهنجاری‌های اجتماعی .‌‌.. معرفی کرده اند و این تصویر نامناسب باعث بی رغبتی کارآفرینان برای سرمایه‌گذاری در استان شده است.

وی یادآور شد: اینگونه مشکلات در اصفهان و شیراز و … هم هست ولی آن ها بیشتر تاریخ و فرهنگ استان خود را برجسته می کنند و کارآفرینان و گردشگران هم با رغبت بیشتری به آنجا می روند.

امیری مقدم عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب از کرمانشاه به عنوان سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی و نگین غرب کشور یاد کردند و این یک توصیف و تصویر بسیار زیبا و ماندگار برای کرمانشاه است‌.

 

 وی با تاکید بر اینکه باید به دنبال ایجاد اشتغال پایدار باشیم در ادامه افزود: متاسفانه منابع استان در اختیار پروژه هایی قرار گرفته که پس از گذشت چندین سال هنوز راکد و نیمه کاره هستند. در حالیکه این منابع ارزشمند باید در اختیار کارآفرینان توانمندی قرار گیرد که برای سرمایه‌گذاری درازمدت در استان برنامه داشته باشند و به فکر ایجاد َشغل پایدار باشند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا