سلامتکرمانشاه

دکتر مرادی :تکمیل بیمارستان ۷۵۰ تختخوابی کرمانشاه بیش از ۲ هزار میلیارد تومان نیاز دارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه بیمارستان ۷۵۰ تختخوابی شهر کرمانشاه حدود هفت سال است که کلنگ زنی شده اما پیشرفتی نداشته است، گفت: برای راه اندازی آن بیش از ۲ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است که با بودجه اختصاص یافته کنونی ده‌ها سال ساخت آن به طول می‌انجامد.

 

به گزارش ماد ، دکتر «محمودرضا مرادی» روز شنبه که به همراه اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی به دیدار «بهمن امیری مقدم» استاندار کرمانشاه رفته بود، افزود: بیمارستان سینا پس از رفع مسایل حقوقی به دانشگاه علوم‌پزشکی بازگشت و برای آنکه بتوانیم آن را به بیمارستان بحران و بیماران تنفسی تبدیل کنیم به ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز داریم.

وی اضافه کرد: در حوزه فناوری رتبه سه و در حوزه پژوهش رتبه هفتم کشور و در مجموع هشتم هستیم که جایگاه بسیار خوبی است، اما متاسفانه هنوز مکان پارک فناوری سلامت نداریم که برای احداث آن نیاز به زمینی داریم که پارک فناوری و شرکت های فناور در آنجا مستقر شوند تا به اقتصاد و ایجاد اشتغال استان کمک کند و در این راه نیز نیازمند کمک و حمایت هستیم.

وی افزود: در خصوص جذب دانشجوی خارجی نیز رتبه دوم کشور را داریم و هم اکنون حدود ۶۰۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه در حال تحصیل هستند اما برای توسعه آن مشکل زیرساخت داریم.

مرادی در ادامه گفت: دانشگاه علوم پزشکی دارای هفت معاونت، ۱۴ شبکه بهداشت و درمان، ۹ دانشکده آموزشی، ۱۸ بیمارستان، ۵۵۰ عضو هیات علمی، حدود ۶ هزار دانشجو و ۱۸ هزار کارمند است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: این دانشگاه دارای وظایف ناهمگونی است و به ۲ دسته آکادمیک و دانشگاهی که سه معاونت دانشجویی، فرهنگی، آموزشی و تحقیقات و فناوری عهده دار آن هستند و وظایف بهداشتی، درمانی، خدماتی و پشتیبانی است که بر عهده معاونت‌های درمان، بهداشت، غذا و دارو و توسعه می باشد.

وی عنوان کرد: از خصوصیات خدمات این دانشگاه ۲۴ ساعته و اورژانسی بودن آن است که از بهورزان در دورافتاده ترین روستاها تا پزشکان فوق تخصص و استاد تمام این خدمات را انجام می دهند.

مرادی همچنین گفت: از چهار سال گذشته بحران های متعددی گریبانگیر ما بوده که از زلزله آغاز شد و یکسال با آن درگیر بودیم؛ سپس سه دوره راهپیمایی مراسم اربعین حسینی را مدیریت کردیم و پس از آن با تورم بی رویه و افزایش قیمت ها روبرو شدیم که پروژه های دانشگاه را دچار اختلال کرد و ۲ سال اخیر هم اپیدمی کرونا را داشتیم.

وی تصریح کرد: باوجود مشکلات موجود در این مدت، ۵۵۰ پروژه عمرانی را به اتمام رساندیم و تجهیزات خوبی را وارد استان کردیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در بحران کرونا نیز خوشبختانه کمبودی به لحاظ بستری شدن بیماران، تخت بیمارستانی و تجهیزات پزشکی نداشتیم که در این راه مجموعه استان به ما بسیار کمک کردند که جای تقدیر دارد.

وی خطاب به استاندار کرمانشاه گفت: از شما درخواست می کنیم نگاه ویژه ای به دانشگاه‌ها و بخصوص دانشگاه علوم پزشکی داشته باشید، زیرا شرایط ما با دیگر ارگان‌ها و سازمان‌ها متفاوت است و در این ایام در حالیکه اکثر ادارات و دانشگاه‌ها تعطیل بودند این دانشگاه بیشترین فعالیت را داشته است.

مرادی اضافه کرد: در زمان کرونا درآمد اختصاصی ما به شدت کاهش یافت و در حالیکه کار بیمارستان‌ها و پرسنل افزایش یافته اما کارانه های پرسنلی و پزشکان هم کاهش یافته و هم با تاخیر چندین ماهه مواجه شده و این روند به نوعی موجب نارضایتی شده و اگر منابع به موقع به این دانشگاه تزریق نشود با بحران مواجه خواهیم شد.

وی در پایان عنوان کرد: جزو معدود دانشگاه‌هایی هستیم که پردیس دانشگاهی نداریم؛ در زمین پردیس دانشگاه تاکنون دانشکده دندانپزشکی ساخته شده و دانشکده پزشکی و یک خوابگاه دانشجویی نیز در حال احداث است، اما این روند به طول می انجامد و نیازمند بودجه کافی و حمایت شماست

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا