اقتصادیکرمانشاه

ورود 80 تیم بازرسی به بازار کرمانشاه

به گزارش خبرنگار ماد: مدیرکل امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه با احتمال حذف ارز 4200 تومانی احتکار برخی از کالاها آغاز شده، از ورود 80 تیم نظارتی برای تشدید نظارت بر بازار استان خبر داد.

عبدالوحید محمدی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمانشاه که(15دی) برگزار شد، با بیان اینکه احتکار برخی کالاها از جمله روغن و برنج در بازار آغاز شده، اظهار کرد: دلیل این امر احتمال تغییر قیمت‌ها با حذف ارز 4200 تومانی است.

وی با اشاره به اینکه برخی از عمده فروشان عرضه کالاها را کاهش داده اند، ادامه داد: با این روند ممکن است شاهد افزایش قیمت برخی کالاها در بازار باشیم که باید جلوی این کار گرفته شود.

محمدی در ادامه از برنامه برای تشدید بازرسی در بازار هم خبر داد و تاکید کرد: 380 نفر از نیروهای بسیج اصناف برای نظارت بر بازار پای کار آمده اند که قرار است در قالب تیم‌های چند نفره با همراهی بازرسین اتحادیه‌های صنفی فعالیت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: از این پس هر اتحادیه باید یک بازرس را در کنار نیروهای بسیج اصناف قرار دهد و در مجموع 53 تیم نظارتی-به تعداد اتحادیه‌های صنفی- در این بخش تشکیل خواهد شد. به علاوه مقرر است تیم بازرسی که نماینده‌ای از هر اتحادیه دارد با اولویت نظارت بر فعالیت انبارها، واحدهای تولیدی و صنفی مرتبط با همان اتحادیه کار کنند.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری کرمانشاه همچنین از فعالیت 27 تیم بازرسی سازمان جهاد کشاورزی با حضور بیش از 130 نفر هم خبر داد و تاکید کرد: این تیم‌ها شامل تیم بازرسی صبح، تیم بازرسی عصر، تیم‌های بازرسی مختص خبازی‌ها، تیم بازرسی موارد خاص و … هستند.

به گفته محمدی، در مجموع 80 تیم بازرسی به بازار کرمانشاه ورود خواهند تا فضا برای فعالیت متخلفین ناامن شود.

وی همچنین به بازدارنده نبودن جرائم واحدهای صنفی هم اشاره و تاکید کرد: واحدهایی داریم که در 9 ماه گذشته 30 بار جریمه شده اند، اما جریمه را در زمان کوتاهی جبران می‌کنند.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری کرمانشاه خواستار اجرای دقیق قانون نظام صنفی برای برخورد با واحدهای صنفی متخلف شد و خاطرنشان کرد: بر این اساس واحدی که دوبار جریمه شود برای بار سوم باید بنر گرانفروشی درب مغازه‌اش نصب شود، برای بار چهارم برای مدتی پلمب شود و برای بار پنجم پروانه فعالیت آن ابطال گردد.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری کرمانشاه همچنین از افزایش قیمت گوشت قرمز مخلوط در کرمانشاه طی دو هفته اخیر یاد کرد که تا کیلویی 160 هزار تومان هم رفته و یادآور شد: دلیل این امر نیز مشکلات کشتارگاه بیستون و تعطیلی چند روزه آن بود که هم شهرداری و هم اتحادیه در آن بی تقصیر نبودند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا