خودرو

لذت پیکاپ‌سواری آن هم برقی!

استارتاپ خودرویی ریوین (Rivian) با پشت سر گذاشتن خودروسازان بزرگ مانند تسلا، GM و فورد، اولین استارتاپ تولیدکننده پیکاپ برقی شد.

به گزارش سی ان بی سی، استارتاپ ریوین (Rivian)،که اولین پیکاپ برقی خود را روانه بازار خودرو کرد به بحث داغ این روزهای بازار خودرو تبدیل شده است. به نظر می رسد به دلیل شتاب بالا، آلودگی محیط زیستی بسیار پایین ، سر و صدای اندک و از همه مهمتر کاهش هزینه های سوخت، استقبال بسیاری از این خودروی شاسی آفرودی خواهد شد.

آر جی اسکارینج (RJ Scarinje)؛ بنیانگذار و مدیرعامل استارتاپ ریوین که دفتر مرکزی آن در میشیگان واقع شده است، در توییتی اعلام کرد که این شرکت، اولین خط تولید انبوه پیکاپ برقی خود را در ایلینویز راه اندازی کرد. وی می گوید:

“پس از ماه‌ها پیش تولید و تست خط تولید، روز جمعه خط تولید اصلی را راه اندازی کردیم. این موفقیت بزرگ، حاصل تلاش جمعی همه همکاران ماست. بی صبرانه در انتظار مشاهده رانندگی مشتریان مان با این خودروی خاص هستیم”.

تصاویر توییت شده اسکارینج از مراسم رونمایی اولین پیکاپ برقی تولید شده در دنیا، نشان دهنده شور و شعف کارکنان این شرکت از تولید این خودرو است.

وی تأکید کرد که چند دستگاه خودروی تولید شده به فروش رسیده اند. اسکارینج از توضیح بیشتر در مورد تعداد خودروهای تولید شده در روز اول و همچنین برنامه شرکت برای افزایش ظرفیت تولید خودداری کرد.

راه اندازی خط تولید انبوه که بارها به تعویق افتاده بود، چند هفته پس از اعلام سرمایه گذاری آمازون در این استارتاپ و اقدام برای عرضه اولیه این شرکت، نهایی شد.

انتظار می رود تا سال آینده، خودروسازان دیگر هم به جرگه تولیدکنندگان پیکاپ برقی بپیوندند. پیش بینی می شود GM، خودروساز بعدی خواهد بود که پیکاپ برقی GMC Hummer‌ را در پاییز به خط تولید برساند. شرکت Lordstown Motors‌ نیز که مدت‌ها پیش خبر از تولید پیکاپ برقی داده بود، هنوز موفق به راه اندازی خط مونتاژ پیکاپ برقی خود نشده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا