سیاسی

غضنفری، مدیری که دفاعیه اش عملکرد اوست

مادنیوز: با پیروزی آیت الله رییسی در انتخابات ریاست جمهوری، به زودی دولت جدید تشکیل خواهد شد و اعضای هیات دولت و وزرا تعیین می شوند.
این روزها گمانه زنی و حرف و حدیث درباره وزرای دولت آیت الله رییسی زیاد است در این میان برخی وزارتخانه ها که باید وضعیت اقتصاد را سر و سامان بدهند می توانند شرایط ویژه ای داشته باشند و نسبت به مدیریت آنها با دقت بیشتری نظاره کرد و تصمیم گیری نمود.
یکی از وزارتخانه های مهم که در سر و سامان دادن به تولید و اقتصاد اهمیت ویژه ای دارد وزارت صمت است که در گمانه های مختلف، اسامی متفاوتی مطرح شده است اما در میان آنها نام دکتر مهدی غضنفری را می توان به دلایل زیادی واجد ویژگی ها و شایستگی بیشتری دانست.
دکتر غضنفری که عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت است، سابقه وزارت صمت را در دولت دهم دارد در زمانی که تحریم ها علیه ایران شکل گرفته بود و وزارت صمت مسئولیت سنگینی در قبال آن داشت که اتفاقا در این زمینه موفق عمل نمود.
غضنفری پیش از وزارت، معاون وزیر بازرگانی و رییس سازمان توسعه تجارت بود و توانست پس از ادغام وزارتخانه های بازرگانی و صنایع و معادن، و تشکیل وزارت صمت، مدیریت این وزارتخانه را به گونه ای داشته باشد که وزرای بعدی هرگز نتوانستند و مرتبا بهانه می آوردند که این ادغام مانع کار آنهاست.
این متخصص دانشگاهی که به اذعان بسیاری از خوش برخوردترین و مردمی ترین مدیران است در واقع موسس وزارت صمت بود و با بها دادن به جوانان دراین وزارتخانه، مدیران زیادی را در شرایط تحریم تربیت کرده و پرورش داد.
جالب اینکه وزرای پس از غضنفری چون دچار ضعف مدیریتی بودند مرتبا به دنبال تفکیک مجدد وزارت صمت بودند در حالیکه این ادغام برای جلوگیری از خلل در امور به دلیل عدم هماهنگی بود.
دکتر غضنفری از مدیرانی است که توان تفویض امور را دارد و می تواند از توانمندی مدیران خود که اغلب از افسران با انگیزه، نه ژنرال های بی انگیزه، هستند، استفاده نماید و مهمتر اینکه همین امور تفویض شده را به درستی پیگیری می کند و از خود سلب مسئولیت نمی کند.
این وزیر اسبق صمت توانایی برقراری ارتباط با سایر نهادها را دارد که در دوران وزارت نیز با همین ویژگی توانست بسیاری از گره ها را بگشاید و نهایتا هم بدون ادعا پس از دوران وزارت خود کنار رفت و در دولت بعدی نیز بارها مورد مشورت قرار گرفت.
این سخنان برای دفاع از ایشان نیست چون بهترین دفاعیه برای دکتر غضنفری عملکرد اوست اما این موضوع را باید در نظر داشته باشیم که به دنبال افراد شایسته برویم و آنها را برای خدمت به مردم به میدان بیاوریم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا