خودرو

همکاری سایپا با وزارت دفاع و شرکت‌های دانش‌بنیان موجب استقلال صنعت خودرو است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس سیاست تولید خودروهای با کیفیت در شرکت سایپا را مثبت و رو به رشد دانست و گفت:‌ همکاری سایپا با وزارت دفاع و شرکت‌های دانش‌بنیان هم موجب استقلال صنعت خودرو و هم موجب اشتغال در کشور می‌شود.

 

ماد نیوز – جعفر قادری نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتخاذ سیاست سایپای نوین و حرکت مدیران این شرکت به سمت تولید خودروهای متنوع و شاسی بلند اظهار داشت: صنعت خودروی کشور اگر به روز باشد و تنوع در تولید داشته باشد و همچنین از ظرفیت داخلی برای تولید خودرو استفاده شود، قطعاً یک صنعت قوی و مشتری‌پسند خواهد بود.

وی ادامه داد:‌ وقتی در داخل کشور خودروهای با کیفیت و متنوع تولید شود چه لزومی دارد که مشتریان از خودروهای خارجی استفاده کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: سایپای نوین برای تحقق این امر حرکت می‌کند.

قادری در همین راستا به قرارداد شرکت سایپا با وزارت دفاع و شرکت‌های زیرمجموعه آن اشاره کرد و بیان داشت: این کار سایپا بسیار ارزشمند است چرا که علاوه بر استقلال در صنعت خودرو موجب ایجاد اشتغال در داخل می‌شود.

وی افزود: همچنین اقدام شرکت سایپا موجب تولید خودروهای باکیفیت و متنوع می‌شود و نیازهای ارزی برای واردات به خودرو از خارج را کم می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تأکید کرد: اقدام سایپا  به روند ثابت تولید خودرو در داخل منجر خواهد شد و با تولید قطعات در داخل نوسانات تولید کاهش می‌یابد.

قادری خاطرنشان کرد: چنانچه خودرو در داخل کشور به اندازه کافی تولید شود سفته‌بازی و ثبت‌نام برای دریافت خودرو که در حال حاضر وجود دارد و خود باعث ایجاد رانت می‌شود را از بین می‌برد.

وی افزود: هرچه تنوع تولید خودرو بیشتر باشد و خودروی باکیفیت‌تر تولید شود اقبال مردم به سمت خرید خودروهای داخلی بیشتر می‌شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا