اجتماعی

ساخت ۱۶ هزار واحد مسکن ملی آغاز شد

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تایید بیش از ۴۲ هزار متقاضی مسکن ملی تحت مسئولیت این بنیاد خبر داد و گفت: احداث حدود ۱۶ هزار واحد آغاز و ۱۸ هزار واحد مسکن ملی در مرحله آماده‌سازی زمین است.

به گزارش مادنیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «جواد حق‌شناس» به عملکرد بنیاد مسکن در حوزه مسکن ملی اشاره کرد و افزود: مسوولیت احداث مسکن ملی در ۶۵۲ شهر که بیشتر آن‌ها زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و برخی بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند برعهده بنیاد مسکن است.

وی اظهار داشت: در این شهرها بنیاد مسکن بیش از ۴۲ هزار و ۵۱۶ متقاضی موثر دارد که ۴۰ میلیون تومان آورده اولیه خود را به حساب واریز کرده‌اند، این افراد دارای شرایط لازم هستند و برای دریافت مسکن ملی تایید شده‌اند.

حق‌شناس ادامه داد: طبق تقسیم‌بندی‌های بنیاد مسکن، حدود ۲۳ هزار و ۶۳۶ واحد معادل ۵۵ درصد کل متقاضیان پروژه‌هایی است که مستقیم توسط بنیاد احداث می‌شوند و تعداد ۹ هزار و ۳۴۳ مورد معادل ۲۱.۷ درصد مربوط به گروه ساخت است، همچنین سه هزار و ۷۹۶ واحد معادل ۸.۸۴ درصد نیز انبوه سازان با نظارت بنیاد مسکن، مسئولیت دارند و ۶ هزار و ۱۴۱مورد نیز انفرادی یک تا چهار نفر تحت مسئولیت بنیاد اقدام به ساخت خواهند کرد.

به گفته معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۷۵ درصد اراضی برای انفرادی سازهای بین یک تا چهار نفر و گروه های ساخت، تامین شده است که حدد ۲ هزار نفر از آنها کار احداث واحدهای مسکن ملی را آغاز کردند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد واحدهای مسکن ملی که مطابق سامانه بنیاد مسکن احداث آنها را آغاز کرده است حدود ۱۸ هزار واحد در مرحله آماده سازی زمین هستند که اینها با توجه به اراضی بکر نیازمند خاکبرداری و در مرحله کار است.

حق‌شناس افزود : ۱۵ هزار و ۶۱۰ واحد دارای پیشرفت فیزیکی هستند که از این تعداد ۱۲ هزار و ۵۶۶ واحد توسط بنیاد شروع شده و ۹۹۰ واحد نیز توسط بنیاد با همراهی انبوه سازان آغاز شده است. درعین حال ۲ هزار و ۵۴ واحد نیز به شکل انفرادی و گروهی در حال ساخت هستند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا