خودرو

وابستگی به خودروسازان و قطعه سازان به خارج به حداقل رسیده است

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فعالیت هایی که در گروه خودروسازی سایپا دنبال می شود بسیار دلگرم کننده است، گفت: سایپا به حدی از رشد و توسعه دست یافته که می تواند به زودی در بازارهای منطقه حضور داشته باشد.

ماد نیوز – بهزاد رحیمی در بازدید از خط تولید شاهین و مرکز تحقیقات سایپا با اشاره به عملکرد مجموعه سایپا طی چند وقت اخیر، اظهارداشت: بازدید از مرکز تحقیقات سایپا و فرآیند تولید و توسعه، گوياي آن است كه سايپا به واقع تحريم ها را به فرصت تبديل كرده است و با تكيه بر توان داخلي توانسته براي توسعه محصول برنامه هاي اجرايي داشته باشد.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طي دو سال اخير، گروه خودروسازي سايپا به دستاوردهاي خوبي رسيده و متحول شده است از اين رو مي توان آينده روشني را براي اين مجموعه متصور بود.

وي با بيان اينكه صنعت خودروسازي به بلوغ رسيده است و مي توان به آنها تكيه كرد، اظهارداشت: يكي از موضوعاتي كه اميدوارم صنعت خودروسازي و به خصوص سايپا به جهت تنوع محصول دنبال كند، صادرات است ما بايد تمام تلاش خود را به كار ببنديم تا بازارهاي منطقه را فتح كنيم.

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اينكه وابستگی خودروسازان و قطعه سازان به خارج به حداقل رسیده است، خاطرنشان كرد: استفاده از ظرفيت و پتانسيل داخلي سبب شده است تا شركت سايپا به سمت طراحي و توليد خودروهاي به روز و با تكنولوژي بالا حركت كند و قطعا اگر تحريم ها نبود چنين امري حاصل نمي شد.

وي با بيان اينكه سايپا به مهندسان داخلي اعتماد كرد و اين امر قابل تقدير است، گفت: واژه ما مي توانيم در خيلي از حوزه ها، پياده سازي شد و يكي از بخش ها كه به خوبي اين مسير را دنبال كرد، سايپا بود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا