اقتصادی

گرانفروشی و کم فروشی در فروشگاه های زنجیره ای

به گزارش مادنیوز، مردم برای خرید به فروشگاه های زنجیره ای می روند و از تخفیف آنها خوشحال می شوند اما مدتی است زمزمه های زیادی در مورد تقلب در این فروشگاه ها شنیده می شود.

در همین خصوص مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: طبق بررسی ما بسیاری از تخفیف‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای غیرواقعی و در اصل گرانفروشی و کم‌فروشی است. یکی از تخلفات این فروشگاه‌ها این است که از طریق تبانی با شرکت‌های تولیدکننده یا شرکت‌های بسته‌بندی، قیمت را بالاتر از آنچه باید در کالاها درج و وزن محصول را هم کم می‌کنند و پس از آن قیمت فروش را کمی پایین می‌آورند؛ این اقدام فروشگاه‌ها و شرکت‌های متخلف، هم تخلف «گران‌فروشی» و هم تخلف «کم‌فروشی» است.

وی افزود: تخلف دیگر شرکت‌های بسته‌بندی این است که کالای درجه سه و چهار را بسته‌بندی می‌کنند و به نام کالای درجه یک در این فروشگاه‌های دارای تخفیف به فروش می‌رسانند! از تخلفات دیگر در این حوزه افزایش قیمت بی‌دلیل کالای بسته‌بندی شده و گاهی تا دو برابر بیشتر از قیمت کالای فله‌ای است.

با این اوصاف باید پرسید که نهادهای نظارتی کجا هستند؟ و چرا باید مردم این گرانفروشی و کم فروشی را در این اوضاع اقتصادی، تحمل کنند؟

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا