خودرو

اجرای 81 پروژه مشترك داخلي‌سازي قطعات با صرفه‌جويي ساليانه 94 ميليون يورو با همكاري نيروهاي مسلح

معاون مطالعات و برنامه‌ريزي استراتژيك گروه خودروسازي سايپا گفت: اين مجموعه 81 پروژه بومي‌سازي قطعات خودرو را با سه نهاد نظامي يعني وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در دست اجرا دارد.

ماد نیوز –  داريوش گل‌محمدي درخصوص اين پروژه‌ها گفت: 28 پروژه مشترك بومي‌سازي با شركت‌هاي زيرمجموعه وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح تعريف شده و 7 قطعه پيچيده و داراي فناوري پيشرفته تاكنون به توليد انبوه رسيده است.

وي ادامه داد: نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نيز تاكنون براي توليد 26 قطعه پيشرفته از محصولات گروه سايپا اعلام آمادگي كرده كه بسياري از اين قطعات در حال نمونه‌سازي اوليه و انجام مراحل پيش از توليد انبوه است.

به گفته معاون مطالعات و برنامه‌ريزي استراتژيك گروه سايپا تعداد 27 پروژه مشترك داخلي‌سازي نيز ميان گروه سايپا و نيروي هوايي ارتش تعريف شده كه طراحي اوليه اين قطعات نيز در حال اجراست.

گل‌محمدي گفت: توليد قطعات پيشرفته خودرويي نظير ECU، مدولاتور، انژكتور، ايربگ، مالتي‌مديا، موتورهاي DC، انواع سنسور‌هاي الكتريكي، جلوآمپر ديجيتال و فرمان برقي با هر سه نهاد و مجموعه نيروهاي مسلح در حال اجراست و قصد داريم با تكيه بر توان داخلي، ارزبري محصولات و وابستگي خود را در اين بخش‌ها به حداقل برسانيم.

وي با اشاره به استفاده از سامانه موقعيت‌ياب، سيستم رادار و سنسورهاي الكتريكي در خودروهاي برقي، خودروهاي متصل و خودران و فراگيري اين سيستم‌ها، گفت: با توجه به اينكه نيروهاي مسلح در طراحي و توليد اين سامانه‌ها توانمند بوده و اقدامات ارزشمندي را انجام داده‌اند، تفاهم همكاري ميان گروه خودروسازي سايپا و مجموعه‌هاي نيروهاي مسلح براي ساخت و به كارگيري اين سيستم‌ها صورت پذيرفته است.

معاون مطالعات و برنامه‌ريزي استراتژيك گروه سايپا از برنامه‌ريزي اين گروه خودروسازي براي استفاده حداكثري از توانمندي و پتانسيل‌هاي فناورانه نيروهاي مسلح خبر داد و گفت: با اجراي پروژه‌هاي مشترك بومي‌سازي با نيروهاي مسلح، ساليانه 94 ميليون يورو صرفه‌جويي خواهد شد.

وي با اشاره به برگزاري جلسات متعدد در سطوح مديريتي و كارشناسي ميان گروه سايپا و مجموعه‌هاي مربوط به نيروهاي مسلح كه با نظارت و راهبري مقامات عالي نيروهاي مسلح و گروه سايپا و همچنين نظارت عالي ستاد مشترك نيروهاي مسلح صورت مي‌پذيرد گفت: با توجه به نيازهاي موجود در سايپا تلاش مي‌كنيم با همكاري نيروهاي مسلح، قطعات خودرويي مد نظر را هر چه سريعتر در خط توليد انبوه قرار دهيم تا اهداف كشور در زمينه جهش توليد و قطع وابستگي به بازارهاي خارجي محقق شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا