سلامت

جریمه 200 هزار تومانی خروج از قرنطینه برای بیماران کرونایی

روحانی: رانندگان تاکسی اگر ماسک نزنند 100 هزار تومان جریمه می‌شوند و هر مسافر بدون ماسکی که سوار کنند 20 هزار تومان جریمه می‌شوند./در ادارات نیز حراست و بخش های نگهبانی موظف شده اند از ورود افراد بدون ماسک جلوگیری کنند و چنانچه تخلفی در این عرصه دیده شود، نگهبان و رئیس بخش مربوطه جریمه خواهد شد.

ماد نیوز -200 هزار تومان جریمه برای خروج بیماران کرونایی از قرنطینه و 50 هزار تومان هم جریمه برای ماسک نزدن در ایران تعیین شد.

 حسن روحانی رئیس جمهوری در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: فرد مبتلا به کرونا اگر تخلف کند ۲۰۰ هزار تومان جریمه می شود. این ۲۰۰ هزار تومان به حسابی که از طریق وزرات بهداشت اعلام می شود خواهد رفت.

وی افزود: اگر شخص ، این مبلغ پرداخت نکرد از طرق دیگر به عنوان بدهکاری برای او حساب می کنیم. اگر کسی از ماسک استفاده نکند ۵۰ هزار تومان جریمه خواهد شد.

رئیس جمهوری همچنین اعلام کرد: رانندگان تاکسی اگر ماسک نزنند ۱۰۰هزار تومان جریمه می‌شوند. هر مسافر بدون ماسکی که سوار کنند ۲۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

تلفات بیماری ویرویسی کرونای جدید در ایران در شرایط بالایی است و هم اکنون روزانه بیش از 200 نفر به این دلیل فوت می کنند.

مهمترین بخش های سخنان حسن روحانی رئیس جمهوری در جلسه ستاد کرونا: 

– کسانی که به کرونا مبتلا شده و دوران قرنطینه خود را سپری می کنند، چنانچه در همان دوره قرنطینه اجباری، در جامعه حضور یابند در هرنوبت تخلف، 200 هزار تومان جریمه خواهند شد.

– طبق مصوبه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا، هر فردی که بدون ماسک در جامعه حضور یابد 50 هزار تومان جریمه خواهد شد که می بایست طی دو هفته به حسابی که اعلام خواهد شد، واریز کند. مسوول اجرای این مصوبه نیز نیروی انتظامی، بسیج و ناظران و بازرسان وزارت بهداشت خواهند بود.

– صاحبان اصناف موظفند ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی، تنها به افرادی خدمت ارائه کنند که این دستورالعمل ها را رعایت کرده باشند. اصنافی که این دستورالعمل ها را رعایت نکنند در مرحله نخست تذکر دریافت می کنند، در مرحله بعد 300 هزار تومان جریمه، در مرحله سوم یک میلیون تومان جریمه و در مرحله چهارم کسب و کار آنها پلمپ خواهند شد.

– نیروی انتظامی، بسیج و ناظران و بازرسان وزارت بهداشت مسوول نظارت بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در وسایل حمل و نقل عمومی هستند.

– در تاکسی ها نیز راننده خودور اگر دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکرد، 100 هزار تومان جریمه می شود و هر مسافری هم که بدون ماسک در تاکسی حضور یابد، راننده تاکسی به ازای هر مسافر 20 هزار تومان جریمه خواهد شد.

– در ادارات نیز حراست و بخش های نگهبانی موظف شده اند از ورود افراد بدون ماسک جلوگیری کنند و چنانچه تخلفی در این عرصه دیده شود، نگهبان و رئیس بخش مربوطه جریمه خواهد شد.

– طبق آمار مشخص می شود، بیشتر فوتی ها در بین سالخوردگان بوده است و افراد مسن و بالای۷۰ سال باید بیشتر مراقب باشند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا