خودرو

رئیس کمیسیون صنایع مجلس:دولت باید سهام خود در خوردوسازی‌ها را واگذار کند

نشست هم اندیشی انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو استان تهران با مجلس شورای اسلامی و مسئولین گمرک جمهوری اسلامی پیرامون بررسی مشکلات صنعت قطعه سازی کشور برگزار شد.

ماد نیوز – عزت الله اکبری تالارپشتی نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در نشست مشترک نمایندگان مجلس و گمرک با انجمن قطعه سازان همگن استان تهران حضور داشت و راهکارهای خود در جهت رفع مشکلات قطعه سازان را ارائه کرد.

اکبری تالارپشتی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص الزام ورود و حضور بخش خصوصی در عرصه اقتصادی، راه نجات صنعت خودروسازی را واگذاری آن به بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: دولت باید سهام خود در خوردوسازی‌ها را واگذار کند، از میدان کنار رود و بخش خصوصی وارد‌ کار شود تا شرکت‌های خودروسازی قدرت رقابت با دنیا را داشته باشند. دولت باید حمایت لازم از صنعت را داشته باشد ولی تصدی گری در کار نباشد.

وی با اشاره به مشکلات قطعه سازان بیان کرد: چرا باید شرایط به گونه ای باشد که قطعه ساز با وجود مشکلات اقتصادی بسیار به موقع و در زمان مشخص قطعات لازم را به خودروسازان تحویل دهد ولی مطالبات خود را بعد از ماه ها دریافت کند؟!

رییس کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باور و اعتقاد من است که مردم و بخش خصوصی باید وارد اقتصاد کشور شوند. اگر دولت باشد جای مشخصی برای تحریم ها وجود دارد ولی با وجود بخش خصوصی اثر تحریم ها کم رنگ تر می شود.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر وجود انجمن ها را سبب ایجاد همبستگی میان قطعه سازان دانست و بیان کرد: در این انجمن ها مشورت لازم انجام و راهکارهای مناسب ارائه می شود. حتی اکنون می توانند افراد زبده و توانمند را برای کاندیدای وزارت صمت معرفی کنند.

اکبری تالار پشتی با اشاره به اینکه جوانانی که توانایی ساخت و ارسال ماهواره به فضا را دارند می توانند قطعات الکترونیکی خودرو را هم بومی سازی کنند، گفت: قطعه سازان با همت نخبگان، جوانان و دانشگاهیان داخلی آستین را بالا زنند و در حوزه صنعت خودرو کشور را از وابستگی به خارج از کشور مبرا سازند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا