علمی و فناوری

فراخوان فعالان صنعت و دانشگاه در پويش ملي داخلي‌سازي قطعات محصولات سايپا

مديرعامل مركز تحقيقات و نوآوري صنايع خودرو سايپا گفت: اين مركز از همه پژوهشگران، دانشگاهيان و شركت‌هاي دانش‌بنيان براي همكاري در طراحي و ساخت قطعات پيشرفته خودرويي استقبال مي‌كند.
 
ماد نیوز – مهدي پازوكي در حاشيه بازديد دستيار ويژه وزير صنعت، معدن و تجارت از نمايشگاه دائمي قطعات محصولات سايپا افزود: در اين نمايشگاه، بيش از 350 قطعه به‌نمايش درآمده تا شركت‌ها و صنايع علاقه‌مند به مشاركت در طراحي و ساخت آن‌ها بتوانند ضمن بازديد، با اين مجموعه ارتباط و تعامل برقرار كنند.

پازوكي تصريح كرد: مركز تحقيقات و نوآوري صنايع خودرو سايپا به‌عنوان يك مركز دانش‌بنيان در صنعت خودرو كشور، آماده همكاري با همه شركت‌ها و توليدكنندگان داخلي در زمينه بررسي نيازهاي اين گروه و توليد انبوه قطعات پيشرفته است.

وي گفت: تاكنون شركت‌ها و صنايع مختلفي جهت همكاري با گروه خودروسازي سايپا اعلام آمادگي كرده‌اند و نشست‌ها و مذاكرات موفقي هم با بسياري از آن‌ها انجام شده و قرار است اين شركت‌ها طرح‌هاي خود را ارائه كنند.

وي ادامه داد: خودكفايي در زمينه طراحي و توليد انبوه قطعات پيشرفته خودرويي در دستوركار سايپا قرار گرفته و اين مجموعه توانسته بخش زيادي از اين هدف را محقق كند.

به گفته مديرعامل مركز تحقيقات سايپا بسياري از قطعات پيشرفته كه قبلاً از منابع خارجي تأمين مي‌شد، در حال حاضر با حمايت گروه خودروسازي سايپا در داخل كشور توليد شده و قصد داريم اين چرخه را تا دستيابي به خودكفايي كامل ادامه دهيم.

پازوكي ادامه داد: با هماهنگي وزارت صنعت، معدن و تجارت تلاش مي‌كنيم شركت‌هاي داخلي توانمند را شناسايي كرده و زمينه همكاري آنان را فراهم كنيم.

مديرعامل مركز تحقيقات و نوآوري صنايع خودرو سايپا گفت: هم در زمينه طراحي و ساخت قطعات پيشرفته محصولات كنوني و هم جهت افزايش داخلي‌سازي محصولات آينده گروه سايپا، برنامه‌ريزي لازم صورت گرفته است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا