خودرو

سايپا طرح ساخت خودروهاي برقي را به دولت ارائه كند

معصومه ابتكار رئیس سابق سازمان حفاظت از محیط زیست و معاون رئيس‌جمهور در امور زنان و خانواده با تقدیر از تلاش‌های گروه خودروسازي سايپا در حوزه محيط زيست و در بازدید از خودروی برقی این گروه گفت: سايپا با ارائه طرح مربوط به ساخت خودروهاي برقي به دولت از طريق وزارت صنعت، معدن و تجارت، در اولويت دريافت تسهيلات و حمايت‌هاي دولتي قرار خواهد گرفت.
 

ماد نیوز – معصومه ابتكار افزود: دولت به‌دنبال توسعه زيرساخت‌هاي استفاده از خودروهاي برقي و هيبريدي در كشور است تا معضل آلودگي هواي كلانشهرها از اين طريق حل و فصل شود.

به گفته رئيس سابق سازمان حفاظت محيط زيست كشور وجود ظرفيت‌هاي داخلي مناسب در زمينه ساخت خودروهاي برخوردار از سوخت‌هاي پاك و تجهيز محصولات داخلي به امكانات و قابليت‌هاي جديد، فرصتي مطلوب براي حركت در مسير بهبود شرايط زيست‌محيطي كشور است.

ابتكار عزم دولت را براي حمايت از طرح‌هاي نوين در عرصه زيست‌محيطي جدي قلمداد كرد و گفت: ساخت خودروهاي برقي و هيبريدي به‌عنوان طرح‌هاي نوين و نيازمند دانش روز جهاني، مورد توجه دولت قرار دارد.

گفتنی است سایپا اولین خودروساز کشور است که در زمينه‌هايي نظير نوآوري، طراحي و اجراي پروژه‌هاي محیط زیستي باهدف مصرف بهینه منابع و انرژی، مدیریت پسماند، کاهش آلاینده‌های محیط زیستی و جایگزینی مواد و قطعات سازگار با محیط زیست در حوزه فرایند تولید، محصول و خدمات پس از فروش به موفقيت‌هاي مهمي دست يافته است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا