اقتصادی

اعتراض توليدکنندگان فولاد به وزارت صنعت

مواد اوليه توليد فولاد به دست دلال و تاجر سودجو مي رسد

ماد نیوز؛هادی موید – انجمن فولاد ايران درنامه اي به وزارت صنعت معدن تجارت به شيوه عرضه مواد اوليه کارخانجات فولاد در بورس کالا و فروش آن به دلالان و بازرگانان غير واقعي اعتراض کرد .
در بخشي از نامه توليد کنندگان فولاد امده است در سالي که به نام رونق توليد نامگذاري شده و همه بايد به توليد وايجاد اشتغال کمک کنند ، متاسفانه بورس کالا مواد اوليه کارخانه هاي توليد فولاد را به شرکتهاي بازرگاني فروخته است که سوري و غير واقعي اند و پشت اين معاملات سود جويان و دلالاني قرار گرفته اند که نام و نشاني از انها نيست .

در ادامه اين نامه امده است اين موضوع باعث کاهش توليد واحدهاي فولادي و حتي تعطيلي و بيکار شدن نيروهاي اين واحد ها شده است ، در حالي که در سوي ديگر شرکت هاي بازرگاني با در اختيار گرفتن بازار مواد اوليه ، آن را با قيمت بالاتر و انحصاري به فروش مي رسانند و حتي با وجود نياز داخلي ان را صادر مي کنند .
در پايان نامه توليد کنندگان فولاد از وزارت صنعت معدن و تجارت خواسته شده است با توجه به منويات مقام معظم رهبري در خصوص رونق توليد شرايطي را فراهم شود که مواد اوليه به درستي به واحد توليدي برسد و دست واسطه هاي بي نام نشان که با رانت و دلالي در توليد و نظام ارزي کشور ايجاد اخلال مي کنند کوتاه شود .

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا